onsdag 16 januari 2008

Varför kan jag inte svänga vänster?

Idag på jobbet var första dagen som jag på mycket länge kände att jag var pigg och glad. Det kändes gött!! Tyvärr kunde jag inte stråla av mig det på alla mina kollegor, men men det var värt ett försök :)

Tror jag har fixat till min blogg också så alla som vill ska kunna skriva ett inlägg! Annars får väl min sambo rycka in och hjälpa mig. Usch jag är en typisk sådan där tjej, som inte kan fixa tekniska grejer utan en karl. Det går ju inte :)

Var på 4h idag och tränade med Ingalill. Hon kommenderade mig i fria följet. Då upptäckte jag att så fort någon kommenderar mig att svänga vänster så svänger jag med en gång och det blir skit! Hobbe är inte beredd och jag förbereder inte mig själv eller honom på svängen, suck... Att svänga åt alla andra håll går bra. Varför gör jag så? Ska verkligen tänka på att ta ett steg till innan jag svänger. Det är ju inte så att nån dödar mig för att jag tar något steg till. Så detta blir min hemläxa att träna på!

Det märks att tävlingen närmar sig och Hobbe får inte samma matte!! Jag blir mer kritisk och det är mer och mer saker som inte fungerar, men det kanske ska vara så? Hobbe får en rent fördjävlig matte, usch och fy för mig... Kände mig bara som en rikig gnällkärring på träningen. Men det är väl så det är med hundträningen!! Ibland är allt jättetoppen och ibland botten. Oftast är det toppen vilket är härligt!

Tycker verkligen att du ska köpa hund NU Hanna ;) så vi kan börja träna tillsammans!

Ikväll ska jag ha så roligt så jag ska koka vittringspinnar till middag :) Närrå, men kokas ska de!!

Tjillevippen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!
Vad kul med ännu en blogg att följa! Bra att ha lite koll på er i värmland också! ;)

Nu får du faktiskt skärpa till dig! Du har en kanonhund och ni båda är kanonduktiga så du kan bara ta det lugnt och träna på som vanligt så kommer allt gå super! När är det ni ska tävla??

Kramar Sofie & Zimply

Anonym sa...

Hehe, jag får väl skriva ett inlägg nu när du sett till att det funkar. =P Jaja, kanske blir d en liten pluttehund i vår....på tal om det förresten, hur går det med fonden? ;) Hörs imöra!

Anonym sa...

Smaklig måltid! *fnissar*