lördag 19 januari 2008

Tio små negerpojkar...

I torsdagskväll var det meningen att vi skulle bli 6-7 st på agiliyträningen, ...men vi bidde bara tre. Jag var och agilitytränade på 4h och var sådär lagom optimistisk från onsdagens träningspass, en riktig pessimist var jag. Det var någonting magiskt den kvällen för allt som inte funkat förut funkade, så jag klev ut från ridhuset som en glad och sprallig barnunge tjihoooo.... Hade jag haft vingar hade jag nog flugit fram ;) Däcket som krånglat fungerade och han kunde ta hela slalomen i fart från vänstersida och från höger med lite lugnare tempo. Det trodde jag aldrig skulle gå, Äntligen, wow för min lilla prutt!!Hobbe alltså, men det kanske alla förstod :)

Pluto duto var också mycket duktig. Ena gången i slalomen så gick det hejdundrande fort för honom. Jag blev faktiskt helt chockad! Vi tränade mycket grundsvängar, slalom, framförbyten... Insåg varför han har en maxgräns i slalomen, han hoppar sådana långa studs åt sidan som gör att det tar längre tid för honom att ta sig framåt. Även han var på G i ridhuset, min storfis ;)

En lyckad kväll helt enkelt!!!! ;)

Lämnade bygget tidigare än de andra, så tack för att ni plockade undan. Ni får ha en tillgodo! Så i torsdags kväll var jag hemma vid strax efter elva istället för strax innan tolv, tidigt va ;) men jag måste säga att man glömmer bort tiden när man tränar, men tyvärr straffar det sig dagen efter på jobbet. Då går jag runt och gäspar hela dagen och är inte alls på G...

Igår kväll hade jag en social- och slapp-kväll framför tv:n och kollade på let´s dance. Är imponerad över vilka naturbegåvningar en del är. Himla skönt i tvsoffan!

Snart ska jag köra med husse lite så han får ut och kommendera oss i lydnad... /Tack och hej leverpastej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, da får jeg forsøke og legge igjen en hilsen , det gikk jo ikke tidligere.
Så flott bilde av Hobbe på forsiden til Kronvallaren. Krysser fingre for deg neste helg og deby i kl3. Håper du kaster deg med til Karlstad 16 februar også. Hadde vært gøy og se dere i ringen. Det har jeg jo aldri gjort :-)

Anonym sa...

Ja, jädrar i min lilla låda vad fint Hobbe gick i slalomen! Förstår att du var nöjd!
Och så har vi ju konstaterat att det där med att bära hinder gör agilityn till ett fullvärdigt träningspass - det blir konditionsträning när man springer på planen och styrketräning när man bär hinder! Kan inte bli bättre! ;)