måndag 21 januari 2008

Inte alla som har sin egna personliga tränare :)

I lördags tvingade jag med husse ut i parken för lite lydnadsträning. Under tiden vi höll på att träna fick vi lite publik. Då kom det förbi en pojke som trodde att Erik var min tränare :) Husse kände sig nog lite stolt! Han såg nog lite viktig där han gick runt och kommenderade mig och gick med regelboken under arnmen :) Pojken var så snäll och höll Pluto sällskap medan vi tränade med Hobbe. Sedan kom det förbi två småtjejer som ville klappa hundarna och som också tittade på.

Träningen kändes bra och jag är nöjd. Rutan behöver vi träna vidare på dock för han vill gärna resa på sig när jag är på väg emot honom. Min tränare ;) sade till mig att jag inte lät lik mig på rösten när jag gjorde fjärr nära jämfört med långt borta. Alltid lika bra att få höra vad man gör för fel så man kan ändra och förbättra! Vittringen gick kanon även fast vi inte gjort den på ett tag nu!

När vi var klara med träningen fick pojken kasta boll till hundarna och då kom en av småtjejerna gående och var så söt. Hon frågade om hon också kunde få göra något tricks med hundarna och klart hon fick det. De fick sitta och vinka m.m. Voffarna tyckte det var kul och barnen med :) Alla glada och nöjda ;)

Sedan bestod resten av dagen och kvällen åt att packa ned saker i flyttkartonger hos mamma. Mycket grejer är det!! Hon måste tänka på att ta det lugnt lilla mamsen så hon inte sliter ut sig. Jag vill inte förlora henne med, snyft...

På söndagen drog jag med Hanna som sällskapsdam för Iro hade blivit halt på morgonrundan ut i skogen för att spåra tillsammans med Cissi, Maud och Patrik och lilla goa Tilde föstås. Jag blir så imponerad av den lilla tjejen. Hon är med och grejar med sitt och alltid lika go och glad. :) Hobbe fick för första gången prova att spåra efter någon annan och det gick jätttebra. Han missade en pinne och hade lite svårt på nåt ställe men jag är mäkta imponerad. Pluto förundras jag över vad gäller spårningen. Bitvis så spårar han kanon och bitvis undrar jag om det är någon hemma :( Körde budföring med Hobbe och där behöver vi träna framförallt att han inte ska tjuva iväg. Han hade superbra tempo! En härlig dag i skogen med trevligt sällskap. Gör jag gärna om! Tack Hanna för du följde med ut i skogen och lade spår åt Hobbe! Hoppas Iro har blvit bra i tassen nu!

Sedan bestod resten av dagen av fika, fika och fika... Var hemma hos brorsan och grattade Anton på 3 års dagen och sedan iväg och fika med några kompisar. Han är en riktig goding Anton förstår inte att han blivit så stor :) Snacka om att jag kommer rulla fram snart.
/kramiz

1 kommentar:

Cissi sa...

Lyxigt med personlig tränare ;)Tack själv för senast..ja, visst blir man trött efter några timmar i skogen, men på ett positivt sätt! Självklart får vi göra om det...snart!!