fredag 11 januari 2008

Härligt med helg, mmm...

Äntligen helg!! fast veckan har gått rätt fort ändå, men det var en tung första hela vecka att jobba. Älskar sovmornar och kunna göra vad man vill på dagen, härligt...

Igår kväll hade jag svårt att lyfta upp arslet från tv-soffan men det gick, tror det eller ej :) Iväg till 4h igen för lite agilityträning. När vi kom dit var Ulf och Frisco där. Hann bara se dem lite snabbt, men han ser ut som en mycket trevlig och alert hund. Bra med fart hade han in till Ulf. Kul att se er! Ska bli spännande att se dem tävla på vår tävling den 27:nde. Kommer heja och hålla tummen för att det ska gå toppen! Men det gör det säkert, du verkar ha en sån skön inställning till det här med att tävla. Tänk om jag kunde få lite av den! Istället för att som jag bli som en stel robot som går där inne på planen.

De hade byggt upp samma kombination som sist men som skulle tas på ett lite svårare sätt den här gången, men lite för svårt för oss. Då blir jag lite handlingsförlamad, vet inte riktigt vad jag ska träna men så här i efterhand så går den ju dela upp på många sätt och träna på och förenkla för oss. Men då i ridhuset stod det still, men vi fick tränat starter både att sitta kvar och inkallningsstarter med Hobbe. Pluto tränade jag på att använda motsatta handen för att få honom till mig över ett hinder och skicka iväg honom mot nästa hinder, vilket jag behöver träna mer på. Det är knövligt tycker jag! Tränade också på slalom, skick in i tunnel med mig på hundens utsida m.m. Som avslutning byggde vi en velodrom och då gick det undan för alla hundarna. Kul när det går fort tycker Hobbe!

Idag får det nog bli hundträningsfri dag!! Eriks pappa har varit ute med dem en långpromenad i skogen förut idag, så det är inte synd om dem. Tydligen hade de träffat på en annan kronvallarbc därute i skogen.Tror att det var lilla Jamie, så hobbe hade fått leka med honom. Erik muttrar om att jag somnar i tvsoffan varje fredagkväll, förstår inte vad han menar Öh....? Tyvärr är det nog ett faktum att jag ofta gör det och tidigast kvällen på hela veckan. Usch vilken tölig sambo man är ibland. Ikväll tänkte jag faktiskt vi skulle gå på bio så att jag inte somnar i tvsoffan :) I helgen får det bli mer hundträning!
Ha det så gott allesammans och hoppas ni alla får en trevlig fredag kväll!/från sömntutan




Inga kommentarer: