torsdag 24 januari 2008

Lite av varje

Måndagen bestod av packning av mammas alla saker! Uj vad mycket grejer som de samlat på sig! Hoppas inte jag blir en lika stor ekorre ;)

Tisdagkvällen spenderades i ridhuset för lite agilityträning. Minnet börjar redan tryta, vad gjorde vi? Slalom, grundsvängar, studs och kontaktfält. Fick hjälp av Anette med kontaktfält, vilket vi tackar för. Jag gör saker som jag vet är fel men ändå gör jag det ;) Hur man är!! Det liksom bara blir så!! Slalomen fungerar super även denna kväll, tralla la... På kontaktfälten så kan jag inte annat än bara le åt Hobbe! Det syntes att han tänkte så det knakade tills han kom på vad han skulle göra. Han är väl för söt! Plutos kontaktfält får jag inte till men det beror ju på att jag lärt fel först och sedan lärt om och då tar det ju tid :) Känner mig ibland lite fisig mot Snuto duto och jämför honom med lillbrorsan Hobbe. Det går ju inte att jämföra dessa två med varandra för det vore mycket orättvist! Det är ju det som är så härligt med dem att de är så olika och jag gillar ju båda lika mycket :) De hoppade jätte bra i studsen båda två, min godingar. Jag blev imponerad över dem! De hade bra fart och rytm. De har nämligen båda tendenser till att riva ned pinnarna på hopphindren särskilt Hobbe, så detta var en bra övning för dem.

Onsdagen gick i ett! Direkt efter jobbet bar det av hem för att hämta hundar och iväg till ridhuset för lydnadsträning. Ingalill kommenderade mig i fria följet, vittringen och inkallningen. Jag körde igenom alla momenten och det kändes överlag bra. Hjälpte Ingalill med lite moment också och det såg bra ut! Apporteringsupptagen med Hobbe är inte bra men de får jag träna vidare på. Inkallningen tränade jag på att få stadga i stå för där ryckte det i hela Hobbe när Ingalill kommenderade så jag hoppas verkligen han står på söndag. Vittringen gick helt klock-rent är supernöjd. Rutan låg han still bra i nu för det gjorde han inte vid tidigare träningspass så det hoppas jag håller i sig. Jag var mycket nöjd med träningen och kände mig nöjd efteråt vilket alltid är lika skönt :)

Därefter iväg till begravningsbyrån och bestämma sten. Det var inte lika kul att göra men skönt att vi gör det tillsammans och att det blir gjort. Jag har lite dåligt samvete att jag inte varit till graven än, men jag har liksom inte orkat än... :(

Sedan hämtade Kristina upp mig, Anette och Anna för färd till Kil. Först stannade vi till hos Heidi och hälsade på alla valpar, men aj vad vissa kunde bitas. Väldigt söta var de! Därefter hem till Catrine för agilitysnack och agilityfilm. Det var mycket nyttigt, men oj vad det snurrade i huvudet efteråt. Det var verkligen mycket att tänka på. Tack så mycket Catrine för att vi fick komma och tack för goa mackor, mums... Sedan återstod bara en sak nämligen sängen, ahhh ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag hittat hit också =) Tack för trevlig kväll igår håller med om att det snurrade i huvudet!!

På söndag håller vi tummarna!!! =)

Kristina & vovvarna

HrVegas & Madelaine sa...

Hej på Er! Skrev massor med kul & trevliga saker men dom försvann. Orkar inte igen. Lycka till på söndag vi kommer och HEJJAR!!! Kram från oss.

Anonym sa...

Gratulerer selv med kjempe fin deby på søndag. Stevne trening er tingen tror jeg :-) Hobbe er en kjempe fin hund, og øvelsene er jo kjempe bra. Bare matmor blir litt mindre nervøs, kommer dette til og bli super bra.
Håper vi sees 16 februar, og ar du fikk meldt på.

Klem fra Hege