tisdag 8 januari 2008

Agilityträning länge sedan sist...

Jag som var så flitig och hade kommit igång med agilityn med Hobbe ordentligt och jobbat med slalom, men så är det när man inte tränat på länge, suck.. Då får man skylla sig själv och gå några steg tillbaka... FY på matte!!
Var iväg igår kväll och tränade agility i 4h:s ridhus med ett gäng glada agilityentusiaster. Alltid lika trevligt :) Vi hade en duktig fröken! Hon gav mig många goda råd som jag ska ta till mig av och tänka på. Jag är mycket tacksam för all hjälp! Jag lovar att träna grundsvängar ordentligt :) Visste redan om att vi hade det problemet men alltid bra att bli påmind. Det tar verkligen ett tag innan man blir samspelt med sin hund i agilityn. Pluto vet jag exakt vart jag har, men så har vi tränat och tävlat ett tag. Men det är något som jag vet kommer med Hobbe, fast ibland är det så lätt att glömma bort det. Men vilken vilja den grabben har och fart, det är härligt att se.

Med Pluto och övade vi mest fart, lite svängar i boxen och kontaktfält som är hans stora akilleshäl, men det börjar faktiskt kännas bättre. Han var riktigt på hugget och skällde konstant, hoppas ingen fick hörselskador i sällskapet ;)
Hobbe fick träna på slalom, grundsvängar och kontaktfält. Kontaktfälten märktes det att han kom ihåg, åh vad glad jag blir :) Vi ska verkligen sätta fräs med agilityträningen i vår och träna flitigt.
Nä nu är det väl bäst att man går och är social med sin sambo innan han börjar muttra, närrå. På återseende. /Från pessimisten :)



Hobbe flyger över hindren :)


Pluto i slalomen.
(Bilderna tagna i somras)

3 kommentarer:

heidi sa...

Hei!
Så göy at du også er på nett!
og typisk deg å måtte skrive at din ikke var like bra som andres!Hallooooooo! det var den vel?
Herlig nå å kunne fölge med treningen!!!!!

Anette sa...

Kul at du har en blogg nu! Det ska bli kul att följa med!
Och agilityträningen ska det garanterat bli fart på! Bra att vi kan träna inomhus nu när det är så blött och slaskigt ute!

CaEk74 sa...

Ytterligare en blogg att följa, skoj!! Tycker att ni var duktiga, men det är aldrig fel att backa ibland för att få till det rätt- Hobbe verkar vara en trevlig bckille o du har lagt en ett fint jobb på honom men allra mest gillar jag förstårs Pluto, lite mer fart nu än sist ;) - Var ju ett tag sedan jag såg honom på banan. Hjälper dig mer än gärna - ha de Catrin