torsdag 30 juli 2009

mera agility

I tisdags kväll var det dags för ännu ett pass agility fast lite lydnad blev det också förstås :) Tränade med Helene och Sanna. Skulle peppa Misty att ta apporten lite fortare så jag snodde den för henne men det blev tyvärr motsatt effekt. Kände mig lite elak men hoppas de jobbar bort det fort. Sorry sanna! :( Såg fint ut för dem båda så det blir spännande att se deras lydnads- och brukskarriärer framöver. Sedan övade jag slalom, Sanna-kombination med svängar och gungan med Hobbe. Idag kändes det bättre även om vi har mycket kvar än. Det som känns så himla gött är att Hobbe inte rivit så mycket hinder. De flesta står kvar om matte har is i magen och inte tjatar på hunden mitt över hindret. Pluto fick köra lite framåtsug med en raksträcka med hopphinder och trix och ff. Han är så söt för han satsade verkligen järnet på raksträckan så matte hängde inte med utan hamnade långt efter :) Klockan blev sent innan vi kom därifrån men det är så kul när vi hjälper varandra och kör en hund i taget även om det tar längre tid så ger det mycket mer. Sedan är det ju alltid trevligt att stå och tjöta också ;) Tur man har semester än!! Agility är ju så skoj om än så svårt. Måste nog börja köra banor för tävlingarna närmar sig med stormfart!

Gårdagen spenderades på Liseberg tillsammans med Ac och M och Erik. jag har aldrig sett så mycket folk där förut. Det var helt full smäckat med fok. Vad man än skulle göra så var det folk överallt. Vi fick tom stå i långkö för att gå in. Sitta ned och äta var det inte tal på :( Tyvärr blev inte dagen som vi tänkt men vi gjorde det bästa av situationen och hade kul ändå. Tror aldrig jag spelat så mycket som nu. Åkandet blev det lite sämre med, eftersom de flesta köerna var över en timme långa. Den kortaste kön låg på 35 minuter. Barnasinnet väcktes till liv i ett antal timmar och många skratt blev det under dagen. Tydligen är det inte jag som tvättar bilen hemma för det sög jag på ;) Fast här spolade man vatten på bollar i och för sig så jag får skylla på det, ha, ha...


Idag har jag varit iväg och fixat lite värme och bränna på konstgjord väg. Det kändes skönt för den riktiga solen lyser ju med sin frånvaro, tyvärr :(
I em. blir det mer hundträning för oss!!

Ha det så gott så länge!

3 kommentarer:

Liz sa...

Halloen! Så flinke dere er som trener agility! Jeg har forsøkt det jeg også, med min lille Norfolk-terrier, men det der fikk jeg liksom ikke helt til:-( Tror jeg holder meg til lydighet jeg ha ha.... Håper august blir mer solig og mindre regn enn juli! Lykke til med videre trening! Har planer om å komme til Grums/Hammarö BK å tävla i oktober. Kanskje vi ses da?

Sanna sa...

Jätte skönt att ha mh:t avklarat! Har anmält till appellen så får vi se hur det går ska försöka att se det som en träningtävling för oss båda får se hur det går;)åker hem till Örebro i morgon och blir kvar tills frövi ses vi där? Får bli till och träna när jag är hemma igen kan behöva din expertis hjälp:D kram ps: kolla in bilderna på vinnas valpar på min hemsida sååå söta

CaEk74 sa...

Härligt att slalomet fungerade bra i kväll! träning ger färdighet ;)- vi har anmält oss till agilitytävling, de du ;)
Ha de gott