fredag 24 juli 2009

Flygande pinnar

I onsdags var det agilityträning med Sanna på kbk som gällde. Mycket att fila på. Inte lätt för Hobbe när matte står still och slutar att jobba :) men det är bra när ens träningskompisar tittar på en så man får hjälp att jobba med det. Slalomträningen känns som den givit resultat, han blir mer och mer säker på ingångarna även från vänster bara matte inte är där och trycker ut hunden. Vi tränade på stjärnan, en liten kombination och slalom, däcket, oxer etc. Pluto fick också träna stjärnan, däcket, slalom och köra lite kombinationer också och det tyckte Snuto var skoj.

Igår var det skogspromenad och blåbärsplockning med kompisar som gällde. Pluto tyckte det kastades för dåligt med pinnar vilket han upplyste mina vänner om :) På kvällen var vi och några fler kompisar hem på middag till Malin o Magnus (inte Keno Malin :)). Himla trevligt och lite väl mätt blev jag.

Idag har vi varit ute i skogen med Maj och Seven och spårat och tagit en prommis. Tack Maj för spåret och sällskapet i skogen. Idag hade jag lagt ett litet kort spår själv till Pluto och han fixade det fint. Lite vilsen efter första leksaken men sedan var han på`t igen. Hittade båda leksakerna så fint :) Det kändes skönt med en lyckad gång! Maj hade lagt ett spår till Hobbe och han spårade fint hela vägen och hittade alla pinnarna. Endast en snurr mot slutet annars var det nosen i backen hela tiden och inte så yvig. Godis i början av Hobbes spår gör susen för han lugnar sig i spåret istället för att ånga på som värsta racern och slarva. Så idag var det en nöjd matte som åkte hem men tydligen inte med alla de grå på ;) För Maj hade lagt mina spårpinnar på taket men glad i hågen styrde jag bilen hemåt. Jag vaknade däremot till ganska fort ur mitt glädjekoma när jag svänger ut på asfaltvägen från Grava jaktskyttebana när jag hör att något trillar från bilen och ser en slutspårpinne flyga av bilen och ned på vägen... Jag stannar bilen och upptäcker då att jag lagt ett spår med pinnar efter mig på vägen. Det är bara att ge sig ut att plocka det :) De som körde förbi undra nog vad jag var för knäppis som är ute och hämtar pinnar mitt ute i vägen. Även jag fick med mig alla pinnarna till bilen ;) Nu ligger vi hemma och vilar för att sedan åka ut och träna lite agility med Sanna på Kbk.

/Hej så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en givande tränig idag!Du klarar mer än du tror:) Snart börjar andra pinnar trilla in ocks å ska du se;)Ses nästa vecka!/Sanna