måndag 13 juli 2009

tjejkväll

I lördags var det först lydnandsträning med Ingalill o Nisse som stod på schemat fast regnet skavalde ner. Vi övade på bla. apporteringsupptag för de var inte bra idag så där fick vi lägga extra krut, rutan, metallapportering, vittring såklart med andras pinnar. Jag hoppas vittringen kommer gå susen! Efter träningen var det hem och sedan kom Madde från Stockholm på besök. Henne har jag inte sett på länge. Kul att träffas igen och tjöta :) Vid 18 dök AC och Sandra upp också. Vi startade kvällen med middag och sedan gick vi över på den flytande födan ;) Vi hamnade tillslut på Månen och där kände jag mig minst sagt gammal. Kändes som de flesta inte var äldre än 20 som var där. Kände mig som en tant men vi dansade på så svetten lackade inne på schlagerdansgolvet. Alltid kul att dansa lite. Sedan bar det hemåt men först hade vi ju shoppat med oss det viktigaste :) nattamaten!!!




Så här kul tyckte Pluto det var på tjejkvällen! Han passade också på att ta soffplats innan det blev upptaget!!
Jag lovar jag har druckit ur :)!! Det här var verkligen innan bilden ;) Här sitter vi på månen har precis börjat vår utekväll.
Det här var efter, brukar det inte vara tvärtom!! Partypinglorna ;) !!


Söndagen måste jag erkänna att jag inte var på topp utan ganska sleten men här skulle det ut och hundtränas. Jag mötte upp Sanna med Elton o Misty för lite lydnadsträning och lite agility också förstås :) Jag tränade på rutan, apporteringsdirrigering, fjärr, dumrutan etc. Tack för hjälpen Sanna! Sedan övade vi på kf och slalom och slalomingångar såklart i agility.

Idag mötte jag upp Anette på Forshaga bk för lite generalrep inför tävlingen. Vi blev kommenderade i ff och det kändes bra förutom mattes högersvängar och språngsvängar, men det är inte hundens fel :) Skärpning matte! Vi blev också kommenderade i apporteringen och vittringen. Vittringen gick jätte bra och har gjort det varenda gång nu så det känns skönt och lugnande inför tävlingen. Sedan kan ju allt hända men vi ska göra så gott vi kan! Pluto har givetvis också fått träna. Cirkustrix och apporteringsupptag m.m. Därefter gick vi till agilityhagen för lite fortsatt slalomingångsträning och vi fick tom till bra högeringångar med sväng innan så detta kändes toppen. Vi övade också däcket och 180 graders svängar.

Nej nu ska jag slänga mig i soffan och slappa lite och glo på dumburken innan Erik kommer hem från sin Ö-viks resa.


/Jeanette

2 kommentarer:

Anette W & C sa...

Japp, jag tyckte också det såg bra ut med generalrepet! Vi håller tummarna hårt! Kom ihåg att ta det lugnt bara!

Anonym sa...

Lycka till!!! Vi håller tummarna, hårt :-)
Hör av dig om ni blir sugna på vallning!
Kram

Maria, Vira & Co