måndag 27 juli 2009

Andra hästkrafter

Lite kf. träning med Billy.


Alla voffar på bild. Fr. v. Mira, Billy, Misty, Pluto och Hobbe. Elton saknas tyvärr på bild. Kan Hobbe se mer ledsen ut? Gillar verkligen inte att sitta bredvid andra när matte bestämt det....
:(



Ligga går mycket bättre!! Samma gäng på bild!! :)



Kontakfältsträning på hög nivå!!! ha,ha... Längst fram Mira, Misty och Hobbe.

I fredags em. möttes jag och Sanna upp för lite agility träning eller rättare sagt lite kombinerad träning. Flera andra hundar var också på kbk som vi inte känner så det passade perfekt att öva sitt i grupp. Han sitter så fint grabben men han ser ut som om att jag har dängt upp honom innan jag gick iväg, not!!! :( men det är väl bara att jobba vidare och inse att han ser ut sådär och att det kanske blir bättre i framtiden! Sedan hjälpte jag Sanna med lite lydnad. Misty är så häftig, hon är så himla pigg och älskar verkligen att jobba. Ibland lite övertaggad :) Sedan var det agility för resten av kvällen. Anna med Mira och Billy slöt också upp. Vi tränade en hund i taget och hjälpte varandra. Detta var mycket nyttig träning. Sanna kom på en kombination jag skulle köra med Hobbe. Måste säga att jag var lite tveksam till en början men det gick kalas bara matte jobbar rätt med både armar och fötter. Detta måste vi göra om snart. Sanna körde Billy också och vi tipsade Anna om lite vad hon kunde träna på. Kul att se Billy. Vi stod och tjöta till sent på kvällen men himla skoj och lärorikt var det. Vad övade jag och Hobbe på då? :) Jo bla. slalom, framförbyten, svängar och att få ut Hobbe med mina armar.

Hela helgen har i stort sett ägnats åt något helt annat än vad jag brukar göra nämligen bilar! Så i lördags åkte jag med Erik och hans kompis till MantorpEM i dragracing. Shit, vad häftigt! Jag hade gärna åkt med i någon bil. Det gick som kulan med alla bilar, en del snabbare än andra. Häftigast var nog ändå top fuel dragsters där det dånade i hela mig när de drog förbi. De gjorde 0-460km/h på 4 sek. Där kan man snacka hästkrafter och snabbt!! Gjorde en mindre skoj upptäckt, stå aldrig bakom en top fuel dragster när de ska provköra motorn. Hur dum är man!! FAst jag var inte ensam ;) Nu i efterhand förstår jag varför mekanikerna satte på sig gasmask. När de drog i gång motorn kom värsta rökmolnet mot oss och gisses vad det sved i halsen och ögonen bara rann. Gisses vad bråttom jag fick därifrån. Söndagen följde jag med Erik på VW träff i Vänersborg. Fanns många fina bilar att titta på. Vi var där en stund och kika och Erik hittade några vänner att tjöta med. Sedan käka en bit och sedan drog vi hemåt igen. Nu har jag känt mig som en snäll sambo hela helgen och kan ha gott samvete näst, nästa helg när Erik får följa med på agilitytävling till Dala floda hela helgen :) Fast det har varit skoj att vara med också måste jag ju erkänna!! :)
/wroom, wroom...

1 kommentar:

Sanna sa...

Visst var det en rolig och bra träning! kul när man kan peppa varanndra:)Hobbe går ju skit bra, roligt att få bevisa för dig att ni klarar mer än du tror!!! Hör av dig om du vill träna i veckan:) kram Sanna och hundarna