måndag 20 juli 2009

GPS kanske vore nåt :)

Ja det kändes som jag kanske skulle behövt det när vi var ute och spårade under veckan med Anette, Maud och Malin. Jag skulle lägga spår åt Zoie och först går jag ut utan pinnar, nästa spår blir skogen som en vägg i spåret så jag kan inte gå längre och på tredje försöket kändes det bättre men nä. I slutet på spåret hamnar jag mitt i en myr och vägen är mycket längre bort än vad jag tänkt. Jag går och går och går och trillar i denna nedrans terräng och känner mig arg som ett bi. Tur man har snälla vänner som kommer och möter en längs vägen :) Det är inte lätt med statsbor i skogen!!! Som tur var fixade Zoie sitt alldeles för långa spår alldeles lysande och verkade inte alls bekymrad över terrängen. Det kändes skönt. Anette hade varit snäll och lagt Hobbes spår och han fixade det bra endast en miss när vinkel kommer direkt efter apporten så detta får vi jobba mer på. Det var bra med godbitar i spåret för sprätten lugnade sig i början av spåret så jag har nog aldrig haft det så lugnt förut. Malin var snäll och lade spår till Snuto men han fatta inget och det hade nog dessutom legat lite länge så Hobbe fick ta det med och han fixade det med lite snurr i början men det förstår jag där hade ju jag och Snuto snurrat runt. Det är bara att inse Pluto gillar tydligen mattes doft bäst :) närrå... men han har svårt att fixa andras dofter och är väl inte känd för att vara den bästa spårhunden! Men vi kommer fortsätta ändå för han tycker det är skoj! Så nästa gång jag ska ut i ny terräng och spåra då är jag iförd gummistövlar och GPS!! :)

Under helgen har det också hunnit med lite agilityträning med Anette och Catrin. Tack Catrin för hjälpen. Det blev hoppteknikträning, 180 graders svängar och slalomingångar m.m. Slalomen fixade Hobbe kalasbra så det känns gött inför kommande tävlingssäsongen. Hobbes svåra sida är höger och det syntes även om jag inte såg det helt klart först. Så här ska vi öva vidare på att lyfta på tassarna när det svänger. Pluto fick lira vidare på sina trix i regnet.

Vi har också varit iväg och grillat med vänner på Gbg udden men regnet kom fortare än vi tänkt men vi hann käka färdigt. Inte visste jag att nakenbadarna även hittat hit, men tydligen! Hunit med en tur till Forshaga för att hälsa på Smilla med familj. En mysig kväll med promenad, god mat, spel och trevligt sällskap. Tyvärr vann jag inte men det var trevligt ändå! :)

Idag har jag varit på stan och shoppat till mig själv och käkat lunch på stan med Erik. Det är inte ofta nu förtiden som jag gör det men välbehövligt. Blev nästan lite snopen när jag träffade tidningskändisen Anette på stan. Det är väl inte var dag vi är på stan någon av oss och utan hund dessutom. ;)

/bloggaren

1 kommentar:

Emelie och Arn sa...

Hmmm, det där känner jag igen, att gå vilse i skogen. Efter ett antal missar har jag införskaffat mig en gps så jag slipper en massa missöden i skogen. Himla bra sak!