onsdag 5 augusti 2009

ÄNTLIGEN SOMMAR!!! :)

Det är ju så här vädret ska vara när man har semester. Det är så himla skönt med sommar och värme. Jag blir så glad och pigg när vädret är som idag. Jag började nästan misströsta och tro att jag inte skulle få uppleva någon sol under semestern. Idag har jag, Erik och voffarna varit till Gbg udden och badat och solat. Vi tänkte dra in och äta nåt gott på stan i kväll tillsammans med några kompisar och passa på att njuta av den fina dagen till fullo :)

Igår var jag på Hbk och tränade agility med Ingalill, Maria och Maria. Slalomen fungerade fint åt båda håll och i kombinationer också, så det kändes så gött! Tränade på kf med båda voffarna och det fixade båda fint. Maria och Maria hjälpte mig med att träna staket och en annan övning. Staketet fick vi till tillslut men den andra kombinationen ville sig inte riktigt. Det känns så hopplöst när jag vet att det beror på mig. Jag med min viftande armar och betongfötter. Jag vet hur jag ska göra men jag kan liksom inte få till det. Jag blir så frusterad då och arg på mig själv. Jag vet också att när jag får den inställningen så går absolut inget. Det var nyttigt med all hjälp jag fick men jag får helt enkelt öva vidare på min handling. Vi avslutade med en lätt velodrom som båda voffarna fick köra och det gick kalas. Skönt att avsluta bra. Jag kan inte låta bli att känna att jag förstör för min voffe, även om jag vet att vi utvecklas tillsammans. Jag vet ju att när jag gör rätt så går det super men det är ju det att matte ska få till det!! :( Nä nu får jag rycka upp mig inför helgens agilitytävlingar som närmar sig med stormsteg men innan det ska jag åka och se på lite djur och på alla tollare på tollarspecialen. Vår klubb anordnar deras lydnadstävling.

/Ut och njut av solen!!!! :)

Inga kommentarer: