torsdag 16 juli 2009

Inte ända fram

Igår kväll var det kvällstävling på Säffle bk. Tävlingen började inte så bra vi skulle köra sitt i grupp precis framför verandan och grillen. Lite väl nära enligt mig men det ska ju hundarna klara. Kände redan när vi ställde upp att det här tyckte Hobbe var äckligt. Tydligen var det den nytända grillen som var äcklig. Han lade sig på sitt i grupp, men jag är ändå nöjd för han gick ingenstans utan låg snällt kvar. Platsen lade han sig för tidigt men sedan låg han jätte fint. Skulle osäkerheten sitta i så bestämde jag för mig att bryta, men han jobbade jätte fint. Kändes lite i början av foten men jobbade bra ändå och jobbade upp sig. Det kändes skönt men det känns så snöpligt med en sådan början och sedan när resten gick så bra. Jag vill så gärna att det ska gå hela vägen.

Sittande i grupp: 0 poäng

Platsliggning: 8 poäng, lägger sig på annans kommando.

Fritt följ: 7 poäng, sned sitt, dk. Är så himla nöjd med mina svängar på språngmarschen :)

Dumrutan: 9 poäng, ej 90 graders svängar. Inget att säga kändes himla bra!

inkallningen: 7.5 poäng, går långt vid stå, avslut. Inkallningen var det bara avslutet som blev snett som jag var missnöjd med och dk på nedläggandet men det lyckades komma ett flygfä precis just då.

Rutan: 7.5 poäng, ingång i rutan, avslut. Ingången var bara mitt fel. Fint ut i rutan men jag var osäker om han var helt i men det sade Erik att han hade varit. Stackars sprätten, det är andra gången jag tvivlar på honom, men till mitt försvar var det svårt att se. Så jag flyttade om honom inne i rutan.

Apportering m dirr. : 9.5 poäng, omtag. Inget att säga mer än att den kändes grym!! :) :)

Metallapportering: 8.5 poäng, gripandet. Metallen var det lite ryck i rumpan så det får vi öva på så han inte börjar tjuva men annars är jag jätte nöjd.

Vittring: 7 poäng, tugg. Han nosade länge och flera gånger över pinnarna och sedan in med rätt. Yeeess, vad härligt. Skönt att han jobbade på och var noga. Det tycker jag är mycket bättre.

Fjärr: 8.5 poäng, 2 extra kommandon. Vi satt mitt i en lutning och gjorde fjärren och två skiften behövde jag säga två gånger. Ena tar jag på mig för jag sade ligget för mesigt, men annars var det fina skiften.

Totalt: 233 poäng och ett andra pris och en andra placering.

Allt som allt hade jag en hund som från början tyckte det var så äckligt som jobbade upp sig fort och hade fin attityd så allt som allt är jag nöjd med lille Hobbemannen.


/morsning!!!

2 kommentarer:

Anette W & C sa...

Det var ju fina betyg på momenten! Synd att det inte funkade med sitt i grupp - det hade varit bra att ha med sig de betygen liksom... Men nästa gång tar ni det! Bara att träna vidare o som du skriver är det ju jättebra att han jobbar upp sig efter hand! På't igen! Ses sen!

Hanna sa...

Snajsigt snajsigt! Det blir bara bättre och bättre det hör jag det (eller läser, hehe). Jag hade tänkt ringa dig i början på veckan, men tiden gick och nu blir jag borta några dagar igen. Vi får höras på telefon om inte annat. Kram