onsdag 8 juli 2009

30 års kalas


Ja då har man varit iväg på 30 års kalas i helgen. En kompis från Bengtsfors var det som fyllde år. Han kan verkligen konsten att bju på sig själv :) Kul att träffas igen. Nu för tiden blir det inte särskilt ofta. Själv är jag väldigt glad att jag inte gjorde en repris från föregående fest där utan nu var jag en av de nyktrare personerna. Det bjöds på god mat och jag träffade många trevliga personer både kända sedan tidigare och okända. Himla kul var det!! Så helgen var relativt hundfri.

På jobbet är det minst sagt lugna gatan. En riktig nedtrappning inför semestern med få barn. Jag kan inte påstå att jag sliter ihjäl mig direkt. Nu är det hela 2 arbetsdagar kvar!!!

hundfronten står fokus just nu på lydnad. Jag tränade både igår och idag. Vittringen ligger i fokus med andras pinnar och det känns bra. Idag blev det lite "touch" på en pinne innan han tog rätt. Det som känns gött är att han kommit in med rätt varje gång. Vi har också tränat på med fjärren, gruppmomenten. Metallen också förstås efter missödet med den på förra tävlingen. Vi slipade också på ff språng, rutan, apportering och inkallningar. Ja det mesta skulle man kanske kunna säga :)

Nä om man skulle försöka sig på att sova!! Det gick trögt med det idag. Jag har väl legat och dragit mig för länge på morgonen vad vet jag.

/Natti, natti

1 kommentar:

Hege og Gustav sa...

Vil ønske dere en fortsatt god sommer. Håper vi sees på Ransater om 14 dager. Klem