måndag 22 juni 2009

Yes, jag kunde

I helgen som sagt har jag provat om min kära vad håller och det gjorde den. Sprang inga maratonlopp men ändå!! Provade att springa i en velodrom och det gick bra. Wow, äntligen. Däremot vet jag inte vad den säger om en hel bana men det återstår att se :) Lördagen bestod av kvällslydnadsträning i parken med husse när vädret blivit lite bättre. Kändes bra lite missar här och där. Inser att jag har en hund som inte kan apportera om han inte ser apporterna. För de syntes inte så bra i gräset och då fick jag problem för då tar han inte mina kommandon utan går på den han ser. Hur ska man göra här tro?? Kan jag be alla tävlingar att hålla gräset nytrimmat ;) Vi övade också på dumrutan, inkallningar, rutan, ff m.m.

Söndagen styrde jag passaten till klubben för lite kombinerad lydnad/agility träning med Ellen och Ingalill. Vi tränade sitt i grupp, brudar är så mycket trevligare att sitta bredvid tycker Hobbe. Han satt så fint bredvid Smilla. Kan man få välja det på tävling tro, vi vill hellre sitta där ;) Vi tränade också på vittring och det går bra när det var många då jobbade han så fint men när det är färre (som på tävling) blir det lätt fel. Suck detta moment gör mig gråhårig. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Kommer det eller behöver vi fundera ut något nytt sätt! :( Så ser ni någon nybliven gråhårig kvinna någonstans så är det jag ;) Vi tränade vidare på apportering med dirringering, rutan, inkallning, apporteringsupptag, konskick etc. Konskicken har blivit lite tröga nu så jag har tagit isär dem och övar nu fart ut till konen för sig. Pluto tränade jag vidare på trixen och övar några nya som inte riktigt sitter än. På agilityplanen var det velodrom som gällde men också kf såklart. Båda grabbarna gjorde bra ifrån sig. Märks nu att Pluto börjar känna av värmen för det är inte samma fart i agiltityn på honom nu.


Nä nu ska jag gå och laga lite käk. Snart ska jag iväg igen för lite mera hundträningen. Det blir vittring och konfokus idag m.m.



Lite bilder från en promenad vi gjorde i förra veckan. Mammas voffe Bonnie på översta bilden och Pluto Snuto trippar fint på den nedre :)













/eder bloggare













































1 kommentar:

Anette W & C sa...

Härligt att vaden håller för lite spring nu! Det bådar gott inför kommande träningstävlingar!!
Angående vittring så tror jag på mängdträning - alltså två gånger om dagen men inte fler upprepningar än så (om det blir rätt). Och många pinnar så han får leta, leta, leta.