måndag 8 juni 2009

Gbg

Under veckan som gått har det varit lydnadsträning som gällt eftersom den nedrans vaden inte är bra än men mycket bättre. I tisdags tränade jag med Maj och Ingalill på klubben. Vittringen gick mycket bättre med Hobbe och sitt i grupp jobbar vi ju med synlig förare igen så hoppas jag att vi kommer att få ordning på det igen :) Tränade också upptag och rutan etc. Hjälpte Maj och Ingalill med lite kommendering i några moment också. Tjänster och gentjänster är alltid bra!!! Sedan var det hemmaträning för resten som gällde under veckan med lite allt möjligt.

I fredags efter jobbet bar det av till Götlaborg... Jag och Erik åkte tåg ner och det är så gött. Jag har givit upp det här med att åka buss nu. Det är ju en pina att sitta ihopklämd i buss i flera timmar, så tummen ned för det. I Gbg har jag shoppat kläder, ätit och druckit mycket och väldigt gott , åkt båt och varit på sjöfartsmuseét. Faktiskt väldigt intressant. Snacka om vuxen poäng jag kammar hem där ;) Jag gillar verkligen denna stad. Man blir glad av att vara där och känner att man kan se ut hur som helst fast man är i en storstad. Det finns så många olika stilar och människor. Ett plus är den härliga dialekten, tycker i alla fall jag :) Det bästa med hela resan är nog hotellfrukosten. Tänk om jag kunde ha någon hemma som hade dukat upp ett sådant bord varje morgon. Då skulle jag nog vilja flyga upp ur sängen och inte som nu... när man sover så länge det bara går och gärna lite till!! Här bodde vi med härlig utsikt över vattnet!!



Nä nu ska jag softa en stund innan det är dags att fara iväg och träna lite innan vår kurs i kväll!





1 kommentar:

Heidi sa...

Helt enig,Jeanette,Göteborgsdialekten er sååå herlig!!Blir så glad av å höre den!