fredag 26 juni 2009

förklaring och tävling


Allt är mycket bättre igen och jag måste nog förklara mig lite. Inte meningen att få någon att få dåligt samvete. Det var en tung dag på jobbet som bara blev för mycket men allt känns mycket bättre nu. Jag var bara tvungen att få ventilera mig lite och bloggen kanske inte var bästa sättet. Man är olika som människor och jag får väl lära mig att inte bry mig och ta åt mig så mycket. Så ni som tog åt er, gör inte det!! Glöm det, jag behövde bara få ur mig lite "dret"!!!


Har ikväll varit och tävlat och poängen var inget att hänga i julgranen :) men känslan var där och det känns så himla skönt. Hobbe diggar utomhus och jag med. Hann satt så fint på sitt i grupp min lilla Sprätt och det känns som en seger bara det :) Vi vann verkligen kvällens tävling i kil på 210.5 poäng :) Det trodde jag inte var möjligt. Sanfridsson var hård på betygen och att få tior kändes ouppnåligt. Inget skoj! Tråkigt nog delades det ut ett gult kort och två hundar utav 6 bröt tävlingen. Rutan fixade han kanon men där fick vi en nia. Vi nollade apporteringen som är ett av hans bästa moment men så är det och vittringen. Denna vittringen får jag gråa hår av. Alla tips tas tacksamt emot. Jag tränar och tycker det blivit bättre men så på tävling lyfter han rätt först och sedan släpper han och tar fel som han kommer in med. Han verkar så osäker. På träning har jag börjat med fler igen för att träna upp söket och sedan mindre igen. Kanske måste jag köra mer på andra folks pinnar. ?????

Stor kram till er alla :)

Inga kommentarer: