onsdag 25 februari 2009

Afrika tur o retur

En snabbtur i bil med endast en timmes resväg. Även kallat Arvika. Det var jag och Anette som begav oss iväg för att besöka Anna o Fergus. Kul att träffa dem igen för det var ett tag sedan sist. Fergus är Hobbes storebror och Ciders kullbror. Dessa hundar är så himla olika i utseeendet man kan nästan inte se att de är släkt, men i sättet hittar man en hel del likheter. Där syns det verkligen att de är släkt!!! Olikheter finns det också såklart. Jag blev drillad och granskad i framförallt ff. Både med och utan hund. Detta var mycket nyttigt. Jag förstår nu varför Hobbe känner sig lite stressad ibland av sin matte :) Jag ångade på som aldrig förr. Jag blev också lite störd av tävlingsledarna, vet inte om det beror på att jag inte träffat Anna på ett tag och fick rampfeber eller om det var att det gick hack i häl. Jag fick mycket att tänka på och ta med mig hem och slipa på. Detta var mycket nyttigt och tål att upprepas snart igen!! Är det nu någon som undrar varför jag alltid kommer välja höger svängar och helomvändningar framöver så vet ni varför :) Närrå så illa blir det inte ;)!!

Det bjöds på både pizza och semla, vilket man inte tackar nej till i första taget, mmm :)

Bilresan hem var mindre trevlig, tjock dimma i stort sett hela vägen hem. Det kändes som jag körde in i en mörk vägg och man såg knappt vart väge gick. Sällskapet var lika trevligt som vanligt.

I måndags var det den nattliga agilityträningen som vanligt. Nästa träning får jag inte glömma vajern så jag får behålla mina koppel intakta. Kände mig lite dyster för slalomproblematiken var tillbaka igen, suck. Går in i port nummer två!! Träningen som helhet gick helt ok. Vi tränade på en liten sektion ur en bana, svängar och kf. Pluto fick också vara med och köra vilket han uppskattade skarpt. Han slarvade över första hopphindret annars är jag nöjd med hans insatser.

På lördag är det dags för inofficiell start i agility igen. Så då är vi på´t igen :)!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för trevligt sällskap till "Afrika". Det är himla nyttigt med störningsträning minsann, för oss alla!

Slalomproblemen kommer du att fixa vad det lider. Mer träning bara!

Anonym sa...

Ja,störningsträning kan vi aldrig få nog av.

Semlor,bara att skriva ordet får min mun att vattnas,är tokigt glad i dom.

Klart ni fixar slalompinnarna,ge aldrig upp,lycka till imorgon.

Kram från oss