måndag 9 februari 2009

Agilitytävling

Japp då var helgen och lördagen avklarad med tre lopp och samtliga diskade med Hobbe på karlstads ridklubb. Hobbe hade en helt annan inställlning till ridhuset den här gången!! :) Det känns lite surt men det som känns bra är att han inte rev mer än något enstaka hinder, sitter fint o stilla i starten och Lyssnade mycket bra i första loppet och ok i det sista. Andra loppet vet jag inte vad som hände då kom gamla snurriga Hobbe tillbaks.

Tack Anette för alla tips under banvandringen. Det var guldvärt!!


Första loppet (agilityklass I) kändes så bra. Han följde mig fint i starten och svängen som jag bävat för gick också kalas. Han stannade fint på gungan innan. Men på A-hindrets nerfart var jag säker på att han inte trampat så jag gjorde om, suck. Domaren hade inte givit något fel, men men nu kanske jag får fina kf i framtiden i alla fall :) Så visselpipan tjöt och diskningen ett faktum!! Sedan blev jag lite stressad för att hinna förbi honom i slalomen så jag tror jag tryckte ut honom och in honom i andra porten och han rev näst sista hindret. Oavsett missarna så kändes detta lopp så himla bra. Han följde mig så himla fint. Han var snabb men ändå följsam. Får försöka tänka på det när jag känner mig lite depp efter helgen. Vi debuterade ju först för ett år sedan så jag antar att nollorna kommer att komma. Hoppas det i alla fall.

Andra loppet (hoppklass I) var en katastrof rent ut sagt!!! :( Jag tror att inte han såg slalomen för han susa bara förbi mig utan minsta notis på vad jag sade eller rättare sagt ropa. Sedan är han van att jag kommer efter och skickar in honom nu stod jag nära slalomen. Så detta får vi träna vidare på. Jag tappade fokus och han lyssnade inte alls. Detta är något jag måste träna mig på att bibehålla fokusen fast det har blivit fel och köra vidare. En liten bit av mittensektionen av banan kändes bra i alla fall.

Tredje loppet var en inofficiell klass och en klass II bana vilket märktes på svårighetsgraden. Denna bana kände jag var för svår för oss men vi skulle göra vårt bästa. Starten kändes fint även om han flöt ut lite. Jag tog nämligen ut vägen lite extra så att han skulle gå runt hindret och inte hoppa tillbaka på det. Hobbe landade på tok fel och för långt bort än vad jag räknat med. Han kom för långt bort på fel sida slalomen. Istället för att hjälpa honom så säger jag bara slalom och han fattade inget stackarn. Så jag fick ta tillbaks honom och göra det ordentligt och då gick det bra. Han tog fel tunnel och vi blev diskade men det var ett svårt parti. Stora delar av denna bana gick bra även på svåra partier där jag inte visste hur det skulle gå, men det fixade min lilla sprätt fint.

Allt som allt är jag nöjd och vi har gjort stora framsteg, men ibland glömmer jag bort det. Jag vill ju så gärna att det ska gå bra men vi får ta nya tag på Lillerud i slutet av månaden.


Grattis Anette och Härja som tog en pinne i agiltyklassen!!! Grattis till Malin som jag också tror tog en pinne i samma klass!!!

Jag har blivit utmanad av Mia men jag tror att alla känner redan har blivit utmanade men är det någon som inte har blivit det och är inne och läser får de gärna känna sig utmanade av mig :)

Gå in bland dina foton och ta mapp nr 6 bild nr 6 lägg ut den på bloggen o skriv lite om den. Utmana därefter 6 st nya o länka till deras sidor.



Detta är Eriks och min första resa vi gjorde tillsammans till Gbg. sommaren 2004 Här ska vi gå ut och käka. Kommer ihåg att det var den dyraste notan som vi ätit för vad jag kan minnas :) men gott var det!! :)



/Tack och hej leverpastej!!











1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer att bli superbra med Hobbe innan vi är klara med er! Nästa gång ska vi öva motsatta handen!!!