tisdag 17 februari 2009

Ack så skoj men va svårt...

Igår var det dags för agilityträning by night igen!!! :) Alltid lika skoj. Tack hela gänget för hjälpen igår!! Inte fel med så många fröknar :) Det jag trodde skulle vara svårast var lättast och så tvärtom. Det var inte bara att stå still på mitten och göra framförbyten inte. Skulle behövt limma fast mig med karlssons klister i backen, men tillslut gick det. Mycket att hålla reda på men alltid kul med nya utmaningar så vi kan komma framåt i utvecklingen. Motsatta handen övades också, vilket jag förstod mer och mer av. Men inte lätt att ha överkropp, ben och armar åt rätt håll. Tänk att kroppen kan visa så olika på en och samma gång !!?? Är imponerad över hur duktiga våra vovvar är att läsa av vår kropp så fort. Men Hobbe var duttig. När matte gjorde rätt så gjorde han det med!! Båda grabbarna fick träna på slalom och Pluto höll värsta speeden de två första gångerna. Wow vilken sprätt han var!! Hobbe fixade slalomen galant, inget att klaga på.

Efteråt tog vi en promenad och gissa om jag blev förvånad men Pluto som fått träna lite grann bara (alldeles för lite enligt hans smak) sprang iväg i galopp och skulle busa med Vera. Han som busar så sällan, men där ser man ;) Även gamla män kan när andan faller på ;) Hobbe busade så glatt med Vera som vanligt. Kul att han fortfarande är barnslig och gillar att busa med andra vovvar.

När bilen svängde in på Ulvsbygatan vid 00.20 så var det inte lätt att hitta parkering. Jag sade många väl valda ord om de bilar som parkerade med stora mellanrum på gatan. Där man fick rum med en halv bil men ingen hel :( Tänk inte på mig ni inte!!! Så det blev till att göra en egen parkering där jag inte stod ivägen för nåt. Ingen p-bot dagen efter som tur var!!!

Idag är jag inte alls på bra humör. Jag har nämligen sådan hemsk tandvärk som började i måndags morse. Den har blivit värre och värre under em. Ringde tandläkaren om tid och då säger hon att jag får komma imorn men innan hon lägger på så säger hon, då syns vi på torsdag. Men glad i hågen så tänkte jag att hon sagt fel dag, men nej... Får ett sms från tandläkaren som bekräftar att det var så. Hon sade fel dag. Jag vet inte om jag kan vänta ändå tills torsdag och vilken dum tid... Passade perfekt imorn och en dag kan jag stå ut till. Men på torsdag var det en skräptid.. Ringde till dem när jag kom hem, men då var ju stället stängt, suck... J.... dret!!!

Nä, nu har spytt galla färdigt!! Var tvungen att beklaga mig lite bara.


Snodde en bild från Annas blogg på Pluto. Han såg så fluffig och fin ut!! Mycket mer fluff än han brukar ha!! Fin bild du tagit Anna :)





Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj för tandvärk! Hoppas du klarar dig till torsdag!
Hobbe såg toppen ut på agilityträningen! Jättekul att se er in action!

Anonym sa...

Tandvärk är inte kul. Har bitit sönder en tand för ett bra tag sen men inte kommit iväg till tandläkaren än. Får nog beställa tid innan det börjar göra ont. Hobbelobbe var jätteduktig på träningen. Vera har börjat löpa idag, kanske därför Pluto var så intresserad;).

Anonym sa...

Han er fin og flink han Pluto :-)