söndag 22 februari 2009

Lite smått o gott under helgen som gått...

I lördags bar det av ned till Alster för inköp av hundmat till Pluto. Köpte ett nytt extra koppel också. Eftersom vi har en marodör inom familjen som ibland har en förmåga att förbruka koppel på ett litet nafs, he, he alla undrar säkert vem det är???? :) Sedan tog vi en långpromenad längs Alstersån mot Gunnerud. En riktig långkörare blev det med mycket snöpulsande. Fick upp flåset riktigt ordentligt. Härligt!!! Efteråt tände vid en engångsgrill och nu utrustade med tändvätska för att slippa upprepa nyårets misstag :) Inga sura miner här inte!! möjligtvis lite kalla fingrar. Supergott med varma hamburgare efter en långprommis. Maten smakar alltid godast då. Sedan hem och softa en stund. Alla fyra vilade gött på sofflocket!!
Annars i helgen har vi mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket. Sett på film och käkat gott. En kompis kom förbi igår kväll, alltid lika trevligt :)

Snart ska jag hurta iväg på ett gympapass för att försöka förbränna lite av allt gott jag har stoppat i mig i helgen!!

VILL HA VÅR NU SÅ JAG KAN TRÄNA VOFFE ORDENTLIGT!!! Jag är verkligen ingen snöälskare :( Länge leve våren :)
Skulle inte vara helt fel att åka bort och dyrka solen en sväng.
Ett stopp för lite bättre bildtagning!! Svårt att fånga dem på bild annars! I all fall en av dem...
Grillmästaren grejar med maten!!
Vi var tre stycken som stod och vänta förväntansfullt på maten. Ni kan säkert gissa vilka!! ;)


Här nedan på bilden har vi nummer ett i kön. Hobbe jobbade sig närmare allt eftersom. Man kan ju missa nåt ;)
/Ha det gött i snöyran!!!

1 kommentar:

Hanna sa...

Göttigt med långpromenad i snön...gjorde det samma i morse men inte var det någon som fixade hamburgare till mig när jag va hemma. Icke! Näe, riktigt lyxigt har du det. =D Kram