måndag 2 februari 2009

Ohundig helg

I torsdags var det agilityträning som gällde. Hade tydligen blivit dubbelbokat men det löste sig bra ändå :) Vi byggde upp en hoppklass I bana. Det var Ellen, Malin, Anna och jag som tränade. Är nöjd med träningen och framförallt de få rivningar som blev. Måtte det hålla i sig till på lördag :) De rivningar som sedan blev när vi körde en gång till berodde på mig och mi dåliga timing och position. Detta känns som ett stort kliv framåt. Vi fick till fina bakombyten men skicket in i tunnel på ett ställe var svårt för Hobbemannen. Är nöjd med startträningen och hjälpen vi fick av Anna. Han är duttig vovvi när matte får hjälp att veta hur hon ska göra. Han följde mig fint fast jag stod långt bort och visade vad han skulle göra. Känns gött!! När vi sedan vände på banan så gick allt fint utom slutet. Det var för svårt för oss båda. Men Anna tröstade mig med att det inte var några klass I banor. Blir så depp när jag inte kan. Jag vill men måste ju inse att någon får visa oss först för att vi ska kunna träna på det. Det var svåra bakombyten där du först var tvungen att hålla hunden med motsatta handen och få ut svängen för att sedan skicka hunden och göra ett bakombyte. Låter det krångligt?? Jag kan försäkra er om det var vad jag tyckte också. För att sluta enkelt körde vi raksträckor så han bara fick söka framåt själv. I banorna vi körde sökte han fint framåt och tog hinder själv som han såg på linjen på ett ställe. De var egentligen fel men jag hann inte visa honom att han skulle svänga så han gjorde rätt. Det känns som ett framsteg att han faktiskt söker ut och tar hinder själv! Det blev faktiskt inte så sent utan vi begav oss iväg på en promenad redan vid elva på kvällen :)

Hela helgen i korthet har bestått av icke hundiga saker. Fredagkväll startades med trevlig kväll hemma hos en tjejkompis med ett barnförbjudet ...party ;) Något var jag tvungen att handla för att stödja värdinnan förstås. Bara därför!!! ;) Lördagen var det 30 års kalas här i stan. Träffade det härliga tjejgänget igen som inte ses så ofta pga. långa avstånd. Alltid lika kul att träffas igen. 30 åringen fick en skoj present och en riktigt present av oss. Allt som sagts de senaste gångerna har vi snappat upp och använt mot henne ;) Hon fick ett kit för att starta sitt nya liv... Tyvärr var några av kompisarna sjuka och tror ni inte att de bacillerna satt sig på mig, suck. Så nu har jag fått hosta men jag hoppas det inte blir värre eller något mer. I fredags var jag så dum och erkände: åhh vad frisk jag är. Jag känner inget i halsen nu och se med en gång så letar sig elaka bacillusker dit :(.Söndagen var det kalas igen fast ett lugnare sådant. Vi var och grattade Eriks mamma som fyller år idag. Det bjöds på god mat, mums...

Hundarna ja de har fått det lugnt på träningsfronten men många långpromenader både med oss och Eriks föräldrar. Så skönt att ha dem att lämna hundarna till när man ska bort någonstans :)

Det var allt för nu!!!!

3 kommentarer:

Gun & Mia Jansson sa...

Hej Jeanett! Du har bilivit utmanad, läs i min Blogg 3/2 ;)
www.goonies.se

Anonym sa...

Så ert kalas va lyckat också?!
Härligt å höra!!!
När ska vi kalasa då? det va läääängesedan vi sa att vi skulle det nu ju! ;)

Anonym sa...

Ja det får vi allt ta och fixa nu :) Maud.