tisdag 3 februari 2009

Platt som en pannkaka

Igår var det dags för kvällsagilityträning igen, men med rätt stort bortfall. A, A och C kunde ej komma. Det var jag, Ellen och Kristina och Ulf som tränade. Eller rättare sagt Ulf var där och körde ett pass lydnad. Vi byggde upp en något förkortad hoppklass I bana. Gungan satte vi dit också för att träna lite kf. Måste säga att mina kunskaper i banbyggning är helt värdelösa. Tack Ellen för att du tog på dig det :) Banan gick bra förutom två missar. En att Hobbe rev andra hindret och den andra av mig. Jag ilade iväg för fort och bort från Hobbe så han kom bakom ryggen på mig och missade ett hopphinder efter en tunnel. Is i magen behövdes här men jag trodde som vanligt att jag inte skulle hinna ;) Jag är mycket nöjd med bakombytet och den lite kluriga slalomingången som han fixa galant. Matte var en bra bit efter men det fungerade fint ändå eller så var det det som var det braiga!! Ingen där och störa :) Pluto fick också köra banan och allt gick bra utom två missar här med. En vid samma tunnel men nu var jag för snabb bort ifrån den så pluto gick inte in i tunneln och det andra var det klassiska Snuto felet. Han hoppade tillbaks över hindret när vi skulle runt det, men matte slarvar lite med vägen. Detta ska jag och Snuto öva vidare på. Pluto fick sedan träna vidare på tunneln och att bli skickad från olika håll och det fungerade fint även från lite längre håll.

Andra varvet med Hobbe så rev han och jag lade ned honom. Bestämde mig då bara att köra några hinder där det blev fel och belöna direkt efter med boll. Sagt och gjort hade jag bollen i handen och verkligen koll på Hobbe vilket jag ibland är dålig på, men vad händer.... Jo jag tittar inte framåt. Jag snubblar på hindrets fotstöd (eller vad det kallas) och faller pladask ner i ridhusspånet eller rättare sagt jag glider en bit först också. kan inte annat än börja garva medan jag ligger där i spånet. Just snyggt!! Har väl aldrig varit med om maken. Trilla inomhus där inte minsta halka råder :) Japp då har man testat på det med!! Underlaget kändes bra Maud möjligtvis om du kunde bygga in några vadderade madrasser tills jag ska agilityträna härnäst man vet ju aldrig vad som händer härnäst!! ;)
Ellen berättade något medan vi höll på att bygga banan som gjorde mig mycket glad och förvånad. Hon hade varit inne och letat agilitybanor och då hittat något som en domare skrivit...

...Såklart fanns det ju en hel del väldigt duktiga hundar åxå, en del med lite otur tyvärr, men en del fina nollade lopp åxå. Bla en colliehane som såg lite äldre ut som gjorde ett jättefint hopplopp!... (taget från agilitydomaren Åsa Wredes blogg 14/9-08)

Snacka om att jag var tvungen att gå hem och läsa ovanstående. Jag kände mig som en mycket nöjd matte som läste detta om sin alldeles egna skrutt nämligen... ja ni kan väl alla gissa vem?? Pluto Snuto!!!! Så lite mallig blev jag faktiskt!! Men det får man väl vara tycker jag i alla fall!! :) Jag var som sagt redan nöjd med loppet sedan innan för det var vår sista pinne i hoppklass I och därmed uppflyttning så detta gjorde ju det hela ännu bättre. Hon hade ju som sagt inte behöva skriva något alls men det gjorde hon! :)

Efteråt tog vi en promenad med voffarna. Hobbe busade med Tuva. Jag tyckte Tuva kunde säga till honom så han fick lära sig hur man beter sig med tikar men det tyckte visst inte hon. Eller så var han inte så jobbig :) Klockan var av min förvåning strax innan elva när vi hade packat ihop alla hinder!!

Idag blir det till att ligga hemma och skrutta för jag har blivit ännu mera hostig och känner mig överkörd av en ångvält och därför hemma från jobbet. Varför kan inte tv-utbudet vara lite bättre nu när jag är hemma!! Bara repriser, suck... Krya på er alla andra sjuklingar som också ligger där hemma och mår skräp.

Host, host...

1 kommentar:

Hanna sa...

Usch ush, sjuk NU IGEN!? :P Hoppas det blir av imöra iaf och att inte agilityn på lördag slutar som förra året. Skoj med kommentar om Pluto. =D Kraam