söndag 18 januari 2009

vila o lydnad

Snacka om abstinens jag fick i början av veckan. Är inte van att bara sitta hemma o ta det lugnt. I alla fall inte när jag inte valt det själv. Början av veckan höll det i sig. Sedan så blev det mindre o mindre. Nu ser jag ingeting och hoppas det håller i sig även när vi börjar träna agility igen.

Denna veckan började lugnt på träningsfronten. Istället passade jag på att träna mig själv lite. Men gisses vad folk det var där. Många som lovat sig träning som nyårslöfte mån tro ;) Ja man fick verkligen se sig för var man satte fötterna. Lite mycket folk för min smak men alltid gav det nåt!!

Resten av veckan har lydnad stått på schemat. Mycket att fila på. Vittringen känns som den fungerar super varje gång. Känns så himla gött. De andra momenten pendlar mellan toppen och sådär. Men på det stora hela känns det bra. Vi har också hunnit med långpromenad med Anette. Trevligt med sällskap och kunna gå och tjöta trots kylan. Den känns lite mindre bitande i kinderna då. I torsdags var Gunilla snäll och kommenderade oss i vissa valda moment. Han gjorde en klockren dumruta med ett snabbt sättande. Gu vad gött. Tyvärr höll det inte i sig kvällen efter men ändå :) Det känns som ett stort framsteg. I fredags var Anette snäll och körde igenom oss i de flesta momenten i eliten. Han har fortfarande svårt för att inte lägga sig på föraren innan oss liggkommando. Så det får vi slipa vidare på. Men annars är jag nöjd med min lilla Sprätt. Pluto fick en grabbkväll med husse och hans polare istället. Det var nog inte fel det heller :)

Idag har jag varit ute och kört apportering med dirrigering och den gick kalas. Rätt med en gång. Toppen.

Nu dags att plocka ned julpyntet. Har suttit några dagar extra men vad gör väl det. Det blir ju så tomt när man plockar ned allt. Nä nu är det väl bäst att jag sätter igång kanske... FAst jag satt rätt bra här också... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det kul när man plockar fram julpyntet sen är det inte lika kul att packa ner det,men känns så fint & skönt när man äntligen gjort det,konstigt.
Kul att träningen verkar gå kalasbra önskar er lycka till under året,ha de gott / Kram från oss

Anonym sa...

Herlig at Hobbe er i form igjen. Ser jo ut som dere er klare for noen flere stevner snart, når treningene går så bra ;-)