söndag 25 januari 2009

Många steg framåt

Efter denna tävling är jag mycket mera nöjd. Det var min vanliga gamla Hobbe igen. Min nervositet var lite mindre än den brukar. Så det går framåt även där :)

Hur gick det då?? Så här:

Sittande i grupp: 9.5 p, Nosar. Jag är supernöjd min lilla pöjk satt så fint!! yes!!

Platsliggning: 10 p. inget att klaga på. Han lade sig fint, låg fint och satte sig fint.

Fritt följ: 8 p, pendlar något i position och tappar i sväng och extra kommando.
Ff kändes han lite väl mycket före i position men annars tyckte jag han följde med bra. Så detta får vi jobba ännu mer med. Jag kände mig nöjd med mig och mitt gående också. klövade mig i en högersväng bara.

Dumrutan (som den också kallas :)): 9.5 p, något sent sitt o ligg. Jag är supernöjd med detta moment och känner att vi gjorde vårt bästa och har inget jag vill ändra där. Ska jobba bort mitt dk, men detta verka inte domaren att märka :)

Inkallning: 8.5 p, något sent stå och ligg. Detta moment känner jag mig också nöjd med. Det jag skulle önska är bättre avslut för han slarvade lite och satte sig snett.


Rutan: 0 p, flera kommando, följer ej dirrigering, låg utanför rutan. Skit!! Kände jag bara efter detta moment. Han sprang ute fint till konen och var på väg i fin fart ut till rutan och sedan lägger han sig typ 2-3 meter innan rutan. Hallå?? Vad gör han?? Detta moment är ju det han annars alltid gör klockrent med fin fart. Så det kändes så surt. Tror han blev tryckt av publiken men jag vet inte??


Apportering med dirrigering: 5 p, extra kommando, följer ej dirrigering, lek med apport. Jag försökte att rikta in honom mot konen och han satt fint och tittade. Sedan kommer Lena och ställer sig efter ha lagt ut apporterna på andra sidan. Ibland är det inte bra med två tävlingsledare :( Han tappar fokus och tittar på henne. Jag försöker få kontakt med honom innan momentet igen men det går inget vidare. Lena var för intressant. Han ser inte konen utan ska springa direkt ut till apporterna. Jag stoppar honom och lyckas få honom till konen. Sedan springer han ut till fel apport men efter extra kommandon lyckas jag få honom att ta rätt. Denna apportering kändes svår med två koner mycket tätt inpå varandra. Jag är nöjd med momentet ändå för han jobba bra. Det med att springa ut rätt till apporterna brukar inte hända men gjorde det på generalrepet så jag blev inte chockad. Bara att jobba vidare med detta.


Metallapportering och hopp över hinder: 7.5 p, lek med apport. Jag är nöjd med momentet sedan kunde ju som sagt upptaget varit bättre. Men han har inte de bästa upptagen i ridhus. Tyckte domaren var lite snål här, men det är ju han som dömer :)

Vittringen: 6.5 p, tappar apport. Här tror jag bara han blev osäker för han hade rätt först men släppte den och nosade på de andra igen innan han tog upp den rätta igen. Detta har vi övat på och han gör klockrena vittringar så det är väl bara att öva vidare :)

Fjärren: 9.5 p. något flytt. Här är jag supernöjd inget att klaga på. Han gjorde fina skiften :)

Totalt: 230 p och ett andra pris. Vi hamnade på en tredje plats med vårt resultat.


Allt som allt så är jag supernöjd med dagens tävling och vår prestation. Det är bara rutan som jag stör mig på att han inte fixa. Den brukar som sagt gå super. Men vi får ta nya tag och hoppas det sitter till nästa gång. Det känns i alla fall som ett klart stort framsteg från förra tävlingen :) Så jag är nöjd!! Nervostiten mindre och Hobbe sig lik. Härligt!!

Stort grattis till Nina med sina två voffar som vann eliten med Glöd och fick ett första pris i tvåan med Ramp. Grattis Ulf till andra placeringen. Fin debut Anna med Igloo. Grattis Anette och Seven till ert första pris och klassvinst. Nästa gång Catrine då är ni farliga :) Härlig attityd på din lilla Härja. Hann inte se Jenny och Astrid men hon vart tydligen störd av publikens applåder, men jag är säkra på att ni grejar det nästa gång. Hoppas jag inte glömt någon börjar bli lite seg i kolan nu. Stort grattis till alla duttiga voffar med deras förare!!

Nä nu bär det snart av in till stan för lite gott käk som husse lovat att bjuda på. Det tackar man ju inte nej till :)

/Ha det gött!!!

Jag kan verkligen konsten att koppla av!! :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till fin fina poäng!!!!
och en härlig attityd!!!
Ni blir farliga med poäng på alla moment framöver!!!!
KRAM

Hanna sa...

Grattis till dagens prestation. Sorry att jag inte kunde komma och titta! Vi får höras i veckan. Kraaam

Anonym sa...

Jättefint såg det ut idag. jag kände igen Hobbe från träningarn o matte såg ut att ha nerverna under kontroll!!! Bra, bra, bra!

Anonym sa...

Gratulerer med et kjempe fint stevne. Moro at det går så bra med dere, og at du har rette følelsen. Neste gang er ruta i boks, så da kommer se store poeng summene skal du se. Dette går rette veien , også med nervene dine. Hurra!!

Anonym sa...

Grattis till en fin tävling! Kul att se er på nära håll! =) // tävlingsledaren

heidi sa...

Ja,synd jeg inte var där!men hörtesjo bra ut!!!!Konstigt detmedrutan!men,men nästa gång,Jeanette!

Anonym sa...

Grattis til mange fine poeng. Også 9,5 på fjärren da... Jeg blir svartsjuk;) Dette blir nok veldig bra!

Gun & Mia Jansson sa...

Kul att det gick så bra för er!