torsdag 8 januari 2009

ridtur och hundträning



Ovanstående bilder är tagna från söndagens ridtur och promenad där Hanna var snäll och följde med som sällskap. Tack för fina bilder Hanna och trevligt sällskap. Mycket mysigt men dock mycket kallt låg tydligen på 12 minus när vi begav oss iväg. Lite kallt om bena när jag red iväg. Pluto, Dixie och Hobbe poserar för kameran.


Har tränats kombinerat agility och lydnad under veckan i stort sett varje dag. Spenderade mina sista lediga dagar i ridhuset och tränade hund. Tisdagens pass kändes så himla bra med båda grabbara.Lydnaden. Pluto fick prova köra ut till kon och vilken fart han hade ut :) Sedan körde vi rutan också och den fungerade klockrent i dag också. Ja bättre sent än aldrig ;) efter ca 4 års tragglande har det alltså satt sig!! Bra fart hade Pluto genom hela passet både på lydnaden och agilityn. Hobbe tränade jag bla. konskick med och utan spån och med flera koner som störning och det gick bra. Ibörjan sprang han ut och ställde sig vid spånfläcken men fatta sen att det inte var rätt. Har ju som sagt köpt mig en liten metall och upptagen med den är mycket bättre och likaså fasthållandet. Så den kommer vi köra med och givetvis köra den stora in i mellan. Foten blir lugnare ju mer vi tränar och han tränger nästan inte alls längre :)

I agilityn körde jag kontaktfält och velodrom med fart och höjd och båda övningarna fungerade bra med båda voffarna. Pluto blev jag grymt imponerad av idag för han har haft problem med kontaktfälten och stå still på dem men nu kunde jag tom springa förbi honom och han stod kvar och hade bra fart ut till kf. Så det passet var jag helnöjd med båda två :) Hobbe fick givetvis också öva på att lyfta på benen och det var inte särskilt många rivningar så det går sakta men säkert framåt där.

Igår kväll var det dags för den härliga tävlingssekten att ha möte :) Maud hade bakat en supergod kaka som mumsade på. Tack så mycket!! Efter styrde jag bilen till Ingalill dit också Mia kom och vi tog en kvällspromenad tillsammans med alla fem hundarna. Alltid gött med
sällskap! Mycket hund kan jag lova att det snackades om på den promenaden :)

Nu har man alltså varit igång och hunnit arbeta två hela arbetsdagar. Det känns mycket ovant för det känns som jag varit ledig länge. Så nu är jag tillbaks till verkligheten och vardagen igen. Det känns lite både och. Fast i dessa tider är man ju faktiskt lycklig att man har ett jobb.

Jag och husse var förut ute på en långpromenad och det var riktigt gött ute ny temperatur mässigt. Vi stegade på bra så det tom blev lite flås. Det hör ite till vanligheterna att jag stegar på så på en hundpromenad. Tyvärr sköts det av en stor smällare så vi alla skvatt och flög i luften. Pluto ville därefter gå hem och blev riktigt rädd så jag fick koppla honom för han började stänga öronen. Men efter att vi gått ett stycke till så släppte det, skönt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt med en ridtur!! Blir lite avundsjuk... :) Var länge sedan jag var här och läste, det har hänt en del! Låter som träningen går bra, nästa gång fixar ni det säkert på tävling, man måste ju öva på att tävla också!! Kram Malin & Keno

Anonym sa...

Låter som en lyckad träning! Snart ska vi drilla er igen!!
Skönt att lille Hobbe börjar fatta poängen med att inte riva hinder heller. Ska bli kul att bygga banor!

De där j-vlarna som skjuter smällare kan man ju bli tokig på! Läste i tidningen idag att Malmö stad funderar på att bara tillåta smällare på nyårsnatten och inte annars. Vore något som fler städer kunde ta efter tycker jag!

Hanna sa...

14.7 minus var det faktiskt när vi gav oss iväg den där söndagen. =P Hehe. Följer gärna med fler gånger...=D Vi hörs imöra!