måndag 6 oktober 2008

Suck...

Är så himla dålig på att uppdatera bloggen. Dagarna bara går. Under veckan har vi tränat agility, spår och vallning. Vi har också hunnit med en trevlig promenad med Julia, Isak, Viska, Hanna och Dixie. Hobbe uppskattade att träffa sin bästis igen, särskilt eftersom hon luktade så gott nu också ;) Isak skötte sig alldeles ypperligt på promenaden och satt så snällt i vagnen. Tack för trevligt sällskap.

I helgen har det hunnits med att vara social med både vänner och sambo. Lördagen gick jag och Erik på stan. Vi skulle ta en fika men det var inte det lättaste. Det verkade som alla andra i stan tänkt samma tanke så på tredje eller fjärde fiket lyckades vi få plats. Det känns som om det var år och dagar sedan vi gjorde det senast.

På söndagen var det tävling i Frövi. Jag fick åka med Mia dit. Tackar, tackar. Vädret var verkligen botten. Regn, regn och åter regn. Jag kände mig som en dränkt katt innan dagen var slut. Det var Hobbe som skulle tävla agility. Det var riktigt halt så jag kunde inte springa på som jag hade tänkt. Agilityloppet kändes bra men det blev en disk. Han lyssnade bra i stort sett hela banan. Hopploppet kändes som en katastrof. Han var för het helt enkelt och helt upp i "Spinn". Jag hade nog värmt honom för lite innan på framhoppningshindrena men ändå... Jag kunde inte nå honom och han tittade för mycket efter mig dessutom. Blev väldigt dyster efter detta lopp. Kändes som jag var tillbaka till ruta ett i min träning. Jag vet att jag behöver träna på att han tänker mer framåt och mer själständigt. Detta är något som vi tränar på men just nu känns det skit!! Kommer han aldrig att kunna låta bli att titta på mig?? Kommer vi någonsin att komma runt en bana felfritt?? :(

Grattis Mia och Flora som fixade en nolla i den öppna hoppklassen! Tyvärr fick de tidsfel.

/En dyster Jeanette vid datorn

Får man inga leksaker så får man väl ta för sig själv!! ;)































Voffarna stilla för en bild. Men de var inte lätta att fota. Full fart framåt!! ;)
















1 kommentar:

Hanna sa...

Äsch, det är bara att ta nya tag. Efter genomgående analys kommer det kännas bättre och du blickar framåt igen...hehe, så funkar iaf jag. =) Analysera mera är juh mitt motto. =P Kanske inte alltid till en fördel när saker och händelser analyseras ner till minsta beståndsdel, men oftast är det bra. hehe. Hörs och syns!