söndag 28 september 2008

helgen som sådan

Spårtävling i lördags. Det var upp med tuppen som gällde. Tyvärr så fick inte Andreas (har en kronvallare efter Boli) med sig alla pinnar i mitt spår. Tyckte så synd om honom. Han hade åkt så långt och så blev det knas i slutet av spåret, så tyvärr.

Kvällen ägnades åt sektfest. Den var mycket trevlig, tack så mycket Cissi. God mat och trevligt sällskap. Måste erkänna att jag inte var något vidare på varken låttitlar eller artister
:( i tävlingen, men kul var det ändå ;) Kanske kunde jag va till liten hjälp för mitt lag.

Idag bar det av till Sörmon för lite spår med Anna och voffar. Vi gick först en promenad med alla voffar lösa och det gick finemang. Pluto och Bull turades om att nosa och kissa på goa fläckar. Anna var snäll och lade ett spår till Hobbe. Tackar, tackar! Det gick över stigar, genom andras spår, över sand etc. Men han fixade det bra tycker jag. Det var bra träning. Visst blev det lite snurrar här och där men han löste dem och hittade alla apporter. Pluto fick två korta spår som han fixade bra. Han var spårtaggad fast det smällde som bara den på skjutbanan intill. Lite uppletande hann jag också med. Anna körde uppletande med Bull och Vera också. Vera var för söt, hon hade knappt tid att stanna hon jobbade på högvarv, sötisen. Pluto var ut först av mina voffar. Han hittade mina två leksaker som jag lagt ut. Lite svårt hade han först efter att han hittat en. Finns det mer?? Nähää!! (Plutos troliga tankar) Sedan fick han sitta i bilen medan Hobbe körde. Anna lade ut fem stycken saker åt honom. Han var pigg och hittade först bollen, gosedjur... Men helt plötsligt är det någon som tutar! Anna, jag och Hobbe hajade till. Det är ingen annan bil där. Det visar sig va Pluto som sitter i framsätet på min bil. Antagligen hände det av misstag när han hoppa fram. Det var så lägligt att han tuta när Hobbe körde, som om han ville tala om att det fick va nog. Att nu har Hobbe tränat klart, nu är det minsann min tur. Inte har man kameran med sig heller. Hobbe fortsatte sedan att leta och hittade strumpan, vanten etc. Jag har aldrig förut lagt ut annat än leksaker åt honom så jag blev glatt överraskad över hur bra det gick. Sedan gjorde vi en budföring med Hobbe också. Det gick bra, men vi måste träna mer på bättre ingång hos mottagaren. Tack Anna för en trevlig dag :)

Tut, tut....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter lovande! Kanske brukstart till våren? ;)

Anonym sa...

Tack själv!! Liiite seg va man allt efter att ha varit vaken sedan 05:20, men, men...;) Kul va det iaf och det får vi göra om snart!

Hanna sa...

Ja, tack själv. Ses imöra hoppas jag! =)