söndag 12 oktober 2008

Inte mera dyster

Mitt förra inlägg var ju inte vidare muntert, men det var så jag kände just då. Det kändes som jag ville lägga ned agilityn, men efter tisdagens km ändrade jag mig. Vi hade varit och vallat innan hos Heidi och fått många nya tips om hur jag ska träna på att få ut honom i början av hämtena. Där har han nämligen en förmåga att gena. Det kändes bra, men det var mycket att tänka på. Vallning är himla skoj men svårt!! :)

På km:et körde jag med både Pluto och Hobbe. Första loppet var Pluto superladdad och var jätteduktig, andra loppet så var han lite seg i början men sen arta det sig. Det märks att han börjar bli en äldre man. Men han gör oftast alltid bra ifrån sig och vi kom fyra och jag är jätte nöjd. Hobbe diska sig i första loppet men lyssnade fint. Jag var före honom över hindret han missade och då hoppade han det inte. Där fanns inte isen i magen som Catrine alltid brukar tjata om :) Men den fanns i lopp nummer två och då kom vi runt med tio fel och jag är supernöjd. Så lite fel har vi aldrig haft. Vårt minmum har legat på 15 fel, så det kändes så bra. Det loppet var jag lugn och hade is i magen. Antingen berodde det på isen i magen eller att vi varit och vallat i en timme innan. Det skulle bli tidiga mornar om jag måste iväg och valla innan jag ska tävla agility eller kan man ta med sig några får på tävling att valla på ;) Vilken syn det skulle va, alla andra packar upp tält och burar och jag tar fram får...

Nu börjar agilitytävlingssäsongen lida mot sitt slut :( så nu ska jag ta tag i lydnadsträningen på allvar. Vi var på klubben i onsdags och tränade lite både och. Jag kunde inte hålla mig ifrån agilityhagen :) Idag var jag ute i parken och körde lydnad. Hobbe fick mycket att tänka på och han klurade ut det bra. Som var rutan låg efter att han sprungit ut till konen och vilken apport han skulle ta. Det är inte lätt med höger och vänster. Inte ens för mig!! Men jag är nöjd med träningspasset även om det inte känns som vi är klara för någon start än, men snart så kanske...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så herlig at humøret er bedre ;-) Nå får du trene lp en stund utover, så får jeg komme meg til Sverige og starte når dere skal debutere. Ikke glem og gi beskjed om deby da ;-)

Anonym sa...

Ja det lovar jag. Fast lite skoj är det att hålla det hemligt ;)