torsdag 16 oktober 2008

Hur naiv är jag?

Jag var på medlemsmöte igår och trodde i min enfald att det skulle gå ganska fort, men nä :( Jag skulle säga att det var ett av delängsta medlemsmötena jag varit på, nästan i stil med sektmötena men inte lika roligt som de. Det är klart några roliga saker togs faktiskt upp, men var det tvunget att vara såååå långdraget??

Innan mötet kände jag mig faktiskt väldigt effektiv. Jag hann sola, valla och agilityträna. Vallningen kändes bra och jag var mest glad i hagen och Hobbe fick mycket beröm. I vanliga fall känns det som jag blir irriterad och han frustrerad och förstår inte vad jag menar. Det verkar som han förstod att man skulle ut i början av hämtena. Tränade på att han skulle ut och sedan lite mer fri vallning. Han kunde tom valla bäna genom en grind. Vet inte om det bara var ren tur, men det kändes gött!! Så här ska vallas vidare. Något vi behöver öva mer på är att inte vara så het och för på i fösningen. Han har en förmåga att trycka på dem för mycket vilket inte är bra.

Agilityn byggde jag upp lite hinder huller om buller med ett slalom därefter. Hobbe behöver öva på att hitta linjer så det var kvällens övning + kontaktfält. Pluto gjorde fina bakombyten i övningen men slarvar i slalomen så den får vi jobba mer med. Hobbe skötte sig bra, men tittar fortfarande för mycket bakåt på mig men jag jobbar med boll framåt så han ska tänka framåt. Hoppas det fungerar. Kontaktfälten kändes bra med bägge grabbarna. Det kändes som poletten trilla ned för båda. En bra dag/kväll :)

Under veckan har jag hunnit träna lydnad med Ingalill och Nisse. Försöker nu att inför varje träning ha en plan, nämligen vilka moment jag ska träna. Förut körde jag igenom i stort sett alla moment, medan jag nu tänkt slipa mer på de moment jag kör. Vet inte om det är bra eller dåligt, men värt att prova. Ingalill var snäll och hjälpte mig med vittringen och apporteringen. Hobbe har blivit mycket het på apporterna och har svårt för att stå still vid konen och vänta på kommando. Vittringen känns både och ibland går den toppen och ibland botten. Han blir osäker och smakar eller släpper rätt pinne och nosar vidare, som om han måste försäkra sig att han valt rätt. Jag hjälpte Nisse och Ingalill med några moment och många moment ser kanon ut. hon måste bara börja tro på sig själv och hur duktiga de är. Ska jag säga!! Jag är nog sämst på det, men det är lättare att säga det till andra ;)

Vad är det med förskolebaciller?? Är de ettrigare än andra? Jag var typ aldrig sjuk innan jag började mitt jobb på förskolan. Är hemma från jobbet idag och imorn, suck. Vaknade tidigt imorse och fick springa på toa en hel timma inget vidare faktiskt :( Det bara rann ur mig, blää!! Så det fick bli hemma för jag visste ju inte om det var magsjukan eller ej och som fröken måste jag ju föregå med gott exempel. Tur att jag har fått sex and the city boxen i present så jag har något att titta på för på tv går det ju bara gamla repriser. Dessutom älskar jag ju den serien :)


En bild på mammas söta valp Bonnie som letar godis. Jag har hjälpt henne med lilla Bonnies träning. Hon är ett stönigt litet fruntimmer som ingen sätter sig på men himla go :)



















kjam, kjam

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt att du blivit sjuk! Krya på dig!
Kul att träningen känns bra med både vallning och agility. Lydnaden tar ju ett tag att hålla på o traggla, men kämpa på! Hoppas vi kan få till någon träning snart!

Hanna sa...

Nu du! Nu har jag uppdaterat bloggen. =P Vi får höras i veckan...kraaam