onsdag 3 september 2008

hänt en del sedan sist

Det har hänt båda tråkiga och roliga saker sedan sist. Datorn krashade för oss i förra veckan. Snacka om att jag känner mig borta från världen :( Jag visste inget om nån och det går ju bara inte för nyfikna mig :) Jag insåg också hur mycket tid jag faktiskt spenderar framför den här burken egentligen, rätt mycket faktiskt.

I lördags var det agilitytävling i Örebro och Hanna T följde med mig som sällskap. Det tackar jag för. Det var mycket trevligt! Uh, så tråkigt att sitta där själv och vänta på start. Sedan hoppas jag ju att hon blev lite agilitybiten också förstås ;) Hur gick det då? Pluto gjorde sin debut i agilitytvåan och där diska vi oss för Pluto hoppa ett hinder tillbaks som vi skulle ha rundat. Sedan var det dags för Hobbe och vi kom runt på tjugo fel igen. Men nu måste han ta och lära sig att lyfta på benen den slarvern :) Så här skall tränas hoppteknik!! Men han följde mig bra och slalomen gick kanon. Så detta tar sig det vill jag lova! Sedan var det dags för hoppklass I för dem båda. Pluto kom runt med noll fel men tiden räckte inte. Han fick verkligen 1.65 i tidsfel, suck... Det var verkligen snöpligt!! Jag som hade hoppats på pinne, men det hade inte hjälpt för vi kom fyra och det var bara de tre första som fick pinne. När ska vi lyckas ta den där sista pinnen då?? Hobbe diska ut sig på slalomen i den här klassen. Vet inte vad som blev fel, men fel blev det. Vi gjorde ett supersnyggt bakombyte men efter det slog han tom i magen i ett hinder. Nä, som sagt hoppteknik. Han möljer fram på banan som värsta ångvälten och det funkar ju inte :( Jag var som sagt lite putt över att nollan inte räckte, men blev glatt överraskad över priset vi fick. Nu har jag också vunnit försäkring och det på fjärde plats och allt. Dagen var minst sagt räddad och matte mycket gladare igen. :)

Jag har också hjälpt mamma och flytta till sin nya lya under veckan som gått. Där fanns det grejer och slänga det går ju inte ;) Vet inte hur hon ska få plats med allt men det ska bli spännande att se!! Blir så ledsen på henne för jag tycker jag har ställt upp och hjälpt henne mycket, men när jag kom dit i söndags så var hon skitsur för att jag inte kunde hjälpa till! Jag hade hjälpt till i flera dagar, men hon hade inte sagt ett ljud om att hon behövde hjälp då. Vill man ha hjälp får man ju fråga i tid. Samtidigt fick jag dåligt samvete för att jag inte kunde hjälpa henne. Fast på det humöret som hon var hade jag ändå ingen lust att hjälp henne. Sur som ett bi! Jag kan väl inte rå för att hon är ute i sista stund som vanligt och har en massa saker kvar. Nä, nu har jag beklagat mig klart.

I måndags visade Anette mitt högrespår på I2 och sedan åkte vi ut till Karlstad bk och tränade agility. Hoppteknik och slalom stod det på schemat för Hobbe. Vänstersvängar är tydligen värst för då river han mest. Vissa gånger låg pinnarna fint kvar medan de andra gånger for åt alla håll. Pluto fick tränat mycket agility i måndags allt från slalom, balansen, velodrom.

Igår var vi ute och reka spår inför helgens spårtävlingar borta vid Alsters kyrka. Hobbe tyckte Cissi var en rolig lektant ute på fältet medan Pluto tyckte de sköt läskigt så han höll sig till mig. Efteråt gick Anette, jag och Cissi en promenad med alla fem herrarna. De skötte sig fint. Det var bara Pluto som fick ett "knäppryck" och skulle skälla/morra ut hunden som vi mötte i spåret. Något som han vanligtvis inte brukar göra. Han kanske kände sig störst bäst och vackrast eller odödlig vad vet jag där han gick med sina fyra hundpolare ;)

Nä nu ska jag dra iväg och träna voffar på klubben. Idag blir det både agility/lydnad.

Hej svejs så länge!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan !
Hoppas allt är bra med er så här på hösten.
Lycka till med allt.

Ha det gott / Kram från Lena & Gubben

Hanna sa...

Följer gärna med fler ggr när du ska ut på tävlingsbanorna...det är bara att ringa! =D kram

Anonym sa...

Hihi, Banditen blev oxå riktigt förvånad när Pluto tog kommandot på promenaden, "jaha, det är inte jag som är förste vaktbefäl i den här flocken alltså?" ; )