lördag 13 september 2008

Yeesssssssssssss, där satt den!!!

Tjihooo!!! Det är så himla härligt. Mina mål med Pluto för året är uppfyllda!!!

Idag var vi i Lindesberg och tävlade, med oss hade vi Ellen som trevligt ressällskap. Smilla hoppa tyvärr kf på A:et så Ellen valde att diska ut sig och göra om. Annars såg det snyggt ut!
Först var det agilityklass med Hobbe och det sket sig på slalomen. De senaste gångerna jag tränat slalom så har jag kastat boll efter vilket han trodde skulle ske nu också, så han vänder upp mot mig och går ur slalomen. Snacka om att Hobbe är en hund som är för smart för sitt eget bästa! Det kändes tungt ett tag efter, men men...

Sedan var det dags för Pluto som hade fått startnummer ett. Ellen var snäll och värmde honom åt mig. Tackar! Det kändes som det kunde gå vägen så jag körde järnet och det gick vi nollade!! Men skulle tiden räcka??

Därefter var det Hobbe i samma klass. Jag vågade inte gå för långt ifrån honom i starten ifall han inte skulle hoppa däcket. Så lite på efterkälken hamna jag men det fungerade fint ändå. Första sträckan gick alldeles lysande och jag kunde styra honom från långt håll och in i tunneln. Det blev på två ställen som det svängde lite och jag hamna efter som Hobbe rev tre hinder. Sedan kom slalomen och jag vågade knappt hoppas. Jag var lite väl långt bakom honom men det gick alldeles lysande. Igången var klockren och han gjorde hela slalomen super :) På det stora hela är jag supernöjd med loppet. Han hade den bästa tiden, 29,12 sek och ref. tiden var 50 sek. Vi kom 9:a av 23 hundar. Så nu ska här hem och filas på mer hoppteknik.

Efter loppet gick jag för att titta om jag klarat mig eller inte med Pluto. Men döm av min förvåning när jag inte hittar oss på resultatlistan?? Jag ber Ellen också kika, men hon hittar oss inte heller. Jag fick gå till sekretariatet och fråga. En stund började jag bli riktigt nervös. Jag kom 4:a och det räckte till pinne :) Gu, vad härligt!! Jag skuttade av glädje! Tyvärr var det nån som blev av med sin pinne, som jag peta ned när resultatlistan rättades till. Tyckte synd om den ens tund, men glömde det fort. Jag har lyckats med vårt mål Pluto är nu uppflyttad till klass 2 i hoppklassen också! Vårt mål för året är uppfyllt! Vi är i klass två i båda klasserna. Jag trodde inte det skulle gå vägen men det gjorde det :) Jag tyckte inte dagen kunde bli bättre men det kunde den! Jag vann en folksam försäkring till!!

Nu ska här firas!!!! :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis, grattis!!! Heja Pluto, gammal är äldst... och bäst! Ni är sååå duktiga!
Fira ordentligt!

Hanna sa...

Tjori tjora!!!! Gött! =D Det svalare vädret gjorde nog susen... Visst ska vi träna i veckan, ringer dig idag eller kanske imöra. =)

Anonym sa...

Grattis igen! Ni är jätteduktiga!!!!

Anonym sa...

Super grttis med Pluto. Utrolig moro :)Ser ut som det ikke er lenge til du er der med Hobbe heller. Flinke dere!!!

Anonym sa...

Kalasbra jobbat! Stort grattis till pinne o uppflytt!
Och hobbe fortsätter vi jobba med!

Anonym sa...

Grattis! Grattis! Grattis!! Åh vad kul!! Härliga "gamla" Pluto!! Massor av kramar till honom och dig!! Malin & Keno

Anonym sa...

Härligt!!! Ett jättegrattis!! =)

Anonym sa...

Superdupergrattis till långnäsa med matte!! Om jag hade varit med hade jag säkert gråtit en skvätt;)