måndag 8 september 2008

blöt från topp till tå!!

I helgen har klubben haft spårtävlingar. Det var upp med tuppen som gällde och lägga sig i tid så man var pigg. På lördag morgon hämtade Cissi upp mig så snällt och vi for till Gustaf Fröding hotell för att möta upp de tävlande. Det hade inte varit fel att få slinka in på hotellet och få avnjuta en hotellfrukost, mums. Fast vi fick goa mackor med ut till skogen och det var inte fel det heller. Jag skulle öva mig på att vara tävlingssekreterare med Cissi som var min fröken idag. Jag kom på att jag glömde mutorna, men jag hoppas att fröken Cissi godkände mig ändå ;) Jag tyckte jag skötte mig bra förutom min klockmiss. Tomas skulle kolla av med mig om tiden för påsläpp och säger utgångstiderna för de sista spårena till honom och tror att det är påsläppstiderna. Inte hade jag en tanke på att klocka varit halv nio etc... När han ringde var klocka nio! Hallå??? Här måste hem och övas klockan ;) eller så var jag bara lite tillfälligt virrig. Är det så dementtecknen börjar isåfall ligger jag risigt till! Tävlingen löpte på bra och var snabbt klar. Vi var klara redan kvart i ett, helt otroligt! Stort grattis till de två hemmaekipagen som blev uppflyttade.

På söndag var det upp med tuppen igen för att lägga högre spår. Hobbe tyckte det var mycket fisigt att inte han fick spåra utan sitta i bilen och ha tråkigt. Båda dagarna var mycket blöta och jag var dyngsur varje gång jag kom hem. Hur bra jag än tyckte att jag klädde mig. På klubben var jag domarskrivare, vilket var mycket nyttigt. Jag fick många tips om vad de tittar på och vad jag behöver öva på i brukset. Trevlig domare att skriva för men med en förkärlek till schäfer. Hallå border är rätt trevliga de med faktiskt :) Det känns långt kvar innan Hobbe och jag kommer att starta lägre spår. Stort grattis även den här dagen till våra duktiga hemmaekipage till bra prestationer.

Em. åkte jag och Erik ut till Sörmon för att gå långpromenad. Jag passade på att öva uppletande med dem i skogen. Än så länge lägger jag bara ut leksaker. Både Pluto och Hobbe hittade alla saker jag lagt ut. Det märktes att de inte fått träna ordentligt på hela helgen för uh vad skojsigt de tyckte det var.

Idag åkte jag förbi Bergvik på vägen hem och skulle bara handla nån sak, men så blev det inte. Det är nästan som att pengarna bränner i fickan och måste sättas sprätt på... Jag är definitivt ingen spara snarare slösa. Fast det var ju saker som jag behöver jag köpte i alla fall :)

Tjillevippen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, klart du fick godkänt!! =) Den där tidsmissen va väl ändå inget att prata om?? En struntsak ju! Mmmm, det va en riktigt blöt helg...mina kängor har fortfarande inte torkat helt ; )

Anonym sa...

ja, det är tur att det blir måndag så man får sova... ;)
Tror nog att du och Hobbe letar er ut i brukset igen. Det blir till att träna kryp i vinter och lite framförgående. Vi hejar på!