torsdag 11 september 2008

Poletten har trillat ner!

På mig alltså:) Oftast är det ju hunden man då talar om men nu är det mig själv. Jag åkte iväg till Heidi för att valla efter jobbet. Det var gör skoj!! Men innan jag var färdig var jag helt svett och luktade nog inte rosor :) Hobbe blir lite för tajt på fåren ibland och då springer de fort och då måste ju jagockså pinna på. Vi fick köra två pass. Nu kunde vi gå in och korrigera honom när det blev fel och han fortsatte valla. Det var en gång han ville rymma men då kunde jag ropa på honom igen och han kunde fortsätta jobba. Vid andra passet föll poletten ned vad Heidi mena. Ibland måste jag hem och få tänka över det, men nu kom den faktiskt redan i fårhagen. Då kunde jag styra honom som jag ville :) Det här måste jag göra om snart. Jag hade glömt hur skoj det var!

Under veckan har det också hunnits med agilityträning och spår. Agilityträningen var det fokus på hoppteknik och det känns som det går framåt. Det blir fler och fler gånger som pinnarna ligger kvar. Jag har varit ute och spårat med Maj och Anette. Maj var snäll och lade ett spår till Hobbe. Han jobbade på superbra. Det blev flera snurrar i en vinkel och efter en bergsknalle, men han löste det fint. Jag hade lagt ett spår till Whiskey åt Anette. Jag kände mig lite fisig när jag hade gått på samma stig fram och tillbaka väldigt tajt i mellan. Jag visste inte vart jag skulle gå annars :( Tur han fixa det! Lovar att va snällare nästa gång Whiskey! Pluto höll jag på att få knäppen på. Vi har spårat i så många år och ändå står han efter första leksaken och undrar vad han ska göra ? Medan jag gick där och muttrade varför jag ens spårar med Pluto, så börjar han spåra alldeles lysande. Vad hände?? Hörde han mig??

Snart ska jag iväg till farbror veterinären och ta spruta. Eller rättare sagt Snuto ska göra det. Tur att han inte har lika bra minne som Hobbe. Han går glatt in till veterinären. Fast han också har varit där och gjort mindre roliga saker. Ibland är det bra att ha en hund som har minne som en blondin!! (menar inget illa för er som är blondiner förstås!)

Synes....

Inga kommentarer: