måndag 22 september 2008

Huvudstaden tur o retur

Tack så mycket för alla grattisar!! Det värmer :)

Jag har tränat lydnad under veckan och bjöd på fika på klubben. Blev faktiskt glatt övverraskad att kakan blev så god. Lite självgod får man vara va?

Vi tränade rutan, vittring, sakta marsch, konen etc. Rutan och konen gick toppen. Vittringen gick inte så bra. Han har börjat plocka pinnar på utvägen och byter pinne innnan han plockar upp rätt. Men nu var det ett tag sedan vi gjorde vittring så jag hoppas det är därför. Någon som har något tips??? Det känns som det var evigheter sedan jag tränade lydnad och det kanske det var :) Men nu blir det ändring på det. Här ska slipas på lydnadsmoment i elit så alla som vill träna lite lydnad med oss är hjärtligt välkomna.

I fredagskväll åkte jag till Kronbacken för att lyssna på vallningsteori med Heidi och Madelene från Skåne. Trevligt att träffa alla från vårt avlånga land och grannland. Jag var bara med på fredagen medan de andra skulle ha vallningskurs under helgen. Jag fick höra mycket nyttigt. Tack så mycket Heidi för att jag fick snika mig med :) Mycket gick in, men det blev mycket som bara snurra runt i skallen också. Fredagkvällar har jag inte bästa skärpan för att ta till mig info. direkt.

På lördag morgon bar det av till huvudstaden för att hälsa på kompisar för att se deras nya lya. Vi var ett helt gäng som samlades på karlstads tågstation för avfärd. Snacka om skillnad på lägenhetspriser! De hade köpt en superfin tvåa för två miljoner. Här kan man ju få ett hus för de pengarna! Vi drog ett varv på stan för shopping och kan ni tänka er jag köpte bara en keps. Det har väl aldrig hänt förut att jag shoppat så lite. På kvällen käkade vi tacos, tog en promenad i vinterviken ( filmen spelades in där, lite onödigt vetande ;)) och sedan satt vi snacka och drack gott. Vet inte om det var sömnmedel i Bålen eller nåt för alla blev så himla sömniga så tidigt på kvällen. Men trevligt hade vi. Min bästa vän under helgen var.... ???

...nässprayen som låg i handväskan. Jag har blivit supertät i näsan igen. Har jag inget imunförsvar alls eller är barnbaciller så ettriga???? Det är den stora frågan det!!!

/Jeanette

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Jeanette!
Så koselig å se deg igjen på fredagskvelden, bare synd du ikke kunne være med hele helgen!!
Ser du er dyktig på agility, grattis med opprykk!
Trena på, så ses vi kanskje??
Klem Liz og Itzy