torsdag 21 augusti 2008

Jag kan styra :)

I söndags var det som sagt agilitytävling. Stort grattis till alla duktiga hemmaekipage!! Det var först ut med Pluto i hopploppet. Banan var trevlig med lite svårigheter i början och i slutet. Början gick strålande, likaså slalomingången som jag bävat för. Jag är supernöjd med loppet. Tyvärr knövlade jag till det när jag skulle göra bakombyte. Jag bromsar upp och likaså Pluto. Vi fick inga fel men det blev ett stopp som gjorde att tiden inte räckte till pinne. Vi kom på 8:e plats med 0 fel. Sedan var det dags för Hobbe. Snabb som kulan är han så det gäller verkligen att hänga med ;) Början gick bra men tyvärr en rivning. I slalomingången så halkade han till så den fick vi ta om. Tyvärr blev det nån mer pinne nedpetad längs vägen så vi slutade på 20 fel och hamna på 26:e plats. Jag har aldrigt tidigare varit så nöjd för att få tjugo fel, men det känns så skönt att jag nu hittat knapparna och kan styra Hobbe runt banan. Han hade den sjätte snabbaste tiden och då hade vi ju även tagit om slalomen. I agilityklassen körde jag bara med Hobbe eftersom jag inte visste om Plutos tass skulle ha läkt. Det var en klurig bana med många små fällor längs vägen. Vi diska oss tyvärr i början av loppet på tredje hindret. Han sprang runt det. Jag tror det berodde på att jag vände upp för mycket mot tunneln som var nästa hinder så då vände han med utåt. Vi körde färdigt resten av banan och den gick alla tiders. Någon miss här och där. Jag är verkligen nöjd med dagen och voffarna. Lite snöpligt att jag och Pluto inte fixa sista hoppinnnen, men den hoppas jag kommer snart. Mitt mål är ju att fixa den detta år. Det vore så himla kul!!

I måndags fyllde Pluto 8 år!!! Stort grattis till dig Pluto, Snuto!! Tänk vad åren går. Det känns som det var hundra år sedan jag fick hem min lilla hårboll som var 17 veckor. Vi har hunnit med en hel del tillsammans jag och Pluto och jag hoppas på mycket mer. Jag har lärt mig så otroligt mycket med honom. Han är min första egna hund. Han är en man med egen vilja som älskar bollar och agility. Dagen till ära fick jubilaren köttbullepaket och sina favvotuggben. Behöver jag säga att det paketet tog slut fort :)















































Har varit på klubben och tränat slalomingångar och hoppteknik med Hobbe. Många pinnar rasade, men många gånger låg alla pinnar fint kvar. Med Pluto tränade jag framförallt bakombyten. Det gick strålande inget stopp här inte, men så sprang jag ju på också :)

Igår var det sektmöte inför alla våra spårtävlingar framöver. Alltid lika trevligt att träffa det goa, glada gänget. Jag ska va prao i sekretariatet. Hoppas fröken Cissi inte kör med mig för mycket ;) Mötet gick ganska fort, även om jag optimistiskt hade tänkt jag skulle hinna träna lite kontaktfält också, men icke.

Nä nu ska jag softa på soffan en stund för att sedan hjälpa mamma packa. I helgen är det dags för det sista agustibröllopet. Det har ju blivit en del nu som sagt :) Jag börjar känna mig som en profesionell bröllopsgäst nu!!

Kramiz

2 kommentarer:

Anonym sa...

Joho, jag ska köra med dig som bara den ;) hehe...MEN lite mutor kan säkert få fröken på bättre tankar :D

Hanna sa...

Grattis Pluto! Ja, du kanske kan börja ta betalt av folk och hyra ut dig själv till de som inte har så många att bjuda på sitt bröllop. =P