onsdag 2 april 2008

Skojtanten kommer tillbaka

Tack för alla grattisar! De värmer :) Känns gött att vi fixade första priset!! Har de senaste dagarna funderat mycket kring Hobbes och min träning och tävling. Jag var hos Heidi och tränade och vi pratade mycket om det också och det tackar jag för. Det blev mycket analyserande vilket kändes mycket välbehövligt. Omedvetet har det nog legat en press från mig själv att nu j...ar vill jag fixa första priset och då kom kravena och lite av skojet försvann. Så nu ska här tävlas på skoj eller hur jag ska uttrycka det :) Koncentrationsträning står också på schemat.

Hos Heidi tränade jag bla. vittring och den gick kanon. Han tog rätt pinne varje gång. Vi provade att lägga ut godisar mellan apporterna också och då dämpade han sig och nosade lugnare, så detta är något vi kommer att fortsätta med. Vi började också träna apportering med dirrigering. Alltid kul att få träna på nåt nytt. Mattte måste tänka på att vara snabbare. Detta ska bli kul att träna på :)

Idag var första gången jag åkte buss hem från jobbet, vilket kändes ovant. Jag blev nästan som ett barn i början av färden, vad kul att åka buss :) Ena bilen måste lagas, så numera har vi bara en bil att åka i för ett tag framöver. Kanske tom cykeln åker fram nån dag :)





Är faktiskt lite tomt utan vårt tredje husdjur här hemma. Även om jag villigt ska erkänna att jag förr inte var så förtjust i ödlor. Men jag kom att gilla den lilla krabaten Hardy.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till 1:a priset!! Guva ja skulle ha grinat om jag hade varit med och kollat;) Ska bli kul att få se skojtanten framöver;)

heidi sa...

Ja,Hobbe var jo superduktig nå på trening!Kul!!Gleder oss till fortsättningen!