måndag 7 april 2008

Lite smått och gott

I helgen har det hunnits med en hel del både hundiga och icke hundiga. Lördagen var en riktigt social dag med vänner på stan. Vi käkade gott och pratade så jag tror nästan att alla som satt där hörde allt!! Men trevligt hade vi :) För de vännerna snurrrar det bara bröllop i huvet på dem, men det är roligt att höra på :) på kvällen hamnade jag på pitchers och där har jag aldrig varit förut. Det var mycket större än jag trodde och billigt också och det är ju inte fel. Servitrisen där var som himla go och hjälpsam, tummen upp för henne :) Sedan vidare till arena och lyssnade på ett band som spelade där. Vakten funderade på om jag skulle behöva visa leg eller inte, men sade att jag inte behövde. Tur är väl det för jag tycker jag ser äldre ut än 18... Kände mig som en gammal tant där inne. Vi blev som sagt inte långvariga utan styrde därefter kosan hemåt :) En trevlig kväll var det!!

Söndagen var desto segare... Det var lite segt att ta sig upp, men sedan iväg för lite agilityträning med Hobbe. Jag var sist på plats. de hade byggt upp en agilityklassbana I som vi tränade på. Jag tränade först kontaktfält och sedan delade vi upp banan i sekvenser som jag körde. Det känns att vi har mycket att öva, men bitivs gick det jättebra. Vi behöver träna mer på att Hobbe hittar linjerna, bakombyte, kontaktfält. Jag är himla stolt över hans slalomingång, den fixa han alla tiders!! Därefter hem för lite i magen ocg sedan iväg igen för lite spår. Till Hobbe lade ajg ett appellspår som minst sagt gick i brötig terräng. Jag fick krypa, klättra fram... men jag hade ju börjat gå spåret så det fanns ingen återvändo... Han fixade spåret galant med en liten nosning på ett ställe. Så jag är mycket nöjd. Plutos spår gick halva spåret bra. Han har så lätt att tappa fokus, men men när han jobbar så jobbar han kalasbra... :) Trevligt sällskap i skogen som alltid!!!
















Bilderna tagna från i höstas på Sörmon. Överst- Pluto spårar med
husse. Längst ned-Hobbe som spårar. Jag glömde ta med kameran
ut i skogen igår :(














Kvällen bestod av middag och bio med Eriks föräldrar. Filmen hette no country for old men (har för mig att den hette det) och var sådär. Slutet var ingen vidare, det kändes så konstigt.

Hejsvejs!!!

Inga kommentarer: