fredag 4 april 2008

Grattis Hobbe

Idag på dagen var det två år sedan som Hobbe såg dagens ljus på kronbacken i Kil. Tänk vad tiden går. Denna dag har firats med mycket leverpastej, det vill jag lova ;) Smaskens!!! Stort grattis till dig lilla Snurre sprätt!!! (som han också kallas ibland)

Igår stod det sen agilityträning på schemat. Det var jag, Anette, Anna som körde agility och Kristina körde lite lydnad för hon hade gjort illa sig i spårskogen tidigare på kvällen. Alltid lika trevligt, men alltid lika trött dagen efter, gäsp.... :) Jag tränade slalomingångar, lite olika vägar i en box och gungan. Pluto förstår aldrig första gången att det är gungan han springer upp på så varje gång den rör sig ner ser han lika chockad ut. Hobbes träning på gungan går sakta men säkert framåt. Han springer nu helt själv över den. Däremot tycker han inte om rekylen som blir på gungan, men det övar vi väl bort ju mer vi tränar på den. Jag är nöjd med träningen.

Igår fick jag lite tråkiga besked även om de var väntade. Nettans ägare hade tagit bort henne. Hon blev 28 år gammal så hon blev en gammal dam. Även om jag inte ridit henne på ett halvår blir jag ändå lite ledsen i ögat :( Jag har ändå varit iväg och ridit på henne i ett antal år. Både pluto och Hobbe hann också följa med på ridturer ut i skogen. Lilla Bumpan var som himla snäll mot alla. Snällare häst fick man leta efter. Pigg som en mört var hon. Hoppas du har det bra därborta i Nangijala och galopperar omkring med dina kompisar...

Trevlig helg!!







9 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på dig kompis önskar Husse!

Anonym sa...

GRATTIS HOBBE LOBBE!!!

Anonym sa...

Grattis Hobbe!!!!

*Zoie hälsar till snygg-bc´n*

Anonym sa...

Gratulerer med dagen Hobbe!!!!!!!

Anonym sa...

GRATTIS VÄRLDENS BÄSTASTE HOBBE!!!
Massa pussar från Viska

Anonym sa...

jag gick in på din profil.... det står att du är i branschen annonsering och att din plats är afghanistan... öh.... hm... döljer du nått för oss Jeanette eller?!
*skrattar*

Jeanette, Pluto & Hobbe sa...

Hej Maud! Så tokigt det kan bli :) Jag har faktiskt aldrig varit inne och skrivit i om det, men så kan det va!! Fast vem vet det kanske jag var i mitt tidigare liv, vad vet jag :)

Cissi sa...

Ååh, vilken gullig bild!! Ett stort GRATTIS i efterskott från Cissi & Banditen

heidi sa...

Ja,tenk sååååå liten har han varit!
Kommer godt ihåg hur han växte!Bare bena!Aldri har jeg sett en med lengre ben og så kort rygg!Men han ble jo fin han og!!!!!!