måndag 28 april 2008

Stort grattis!

Till Anna med Bull som igår tog hem fyra klassvinster av fyra på Torsbys inofficiella agilitytävling.

Stort grattis till min alldeles egna Pluto. Jag läste i colliebladet att han kom trea i årets agilitycollie. Jag blev så himla glad och stolt när jag läste vårt namn. Snacka om att man blir lite mallig. Så ser ni någon med näsan i vädret så är det jag ;)


Igår styrde vi kosan som sagt till Torsby för agilitytävling. Jag, Maria och Anne. Hobbe och jag startade två hoppklasser. Det första loppet hade en svår slalomingång, som var lite för svår för oss. Början av loppet var lite klurigt med många svängar och bakombyten men det greja vi galant men efter slalomen drar Hobbe mot en plattunnel och det blev diskning. Vi skulle tagit ett hopphinder istället, men han är för söt ändå :) Andra loppet kändes som vi kunde greja och det hade vi gjort om inte matte fått hjärnsläpp!! Början är en raka med hinder och jag står några hinder bort och visar Hobbe vart han ska men säger inte hopp så Hobbe springer bredvid de två första hindrena och mot mig. Vi fortsätter och tar hinder tre och diskningen blir ett faktum även här. Resten av banan tar han galant allt från byten till slalomingång m.m. Usch vad jag grämer mig över mig själv efter detta loppet!! Utan min tabbe hade vi gått i mål felfritt! Men jag kommer aldrig att göra om samma miss igen :( Jag är supernöjd med Hobbe efter gårdagen! Han är en riktig racer :) Tack Anne och Maria för trevligt sällskap. Alltid trevligt när man är fler!!




Hej hopp!!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för grattiset! Jag tycker du och Hobbe var jätteduktiga i Torsby. Han är riktigt snabb den lille filuren. Ni kommer bli svårslagna framöver. Pussa "den hårige" grattis till titeln från mig.

Anna

Cissi sa...

Grattis till Plutos utmärkelse, va kul!! Roligt oxå att det gick så bra i Torsby, härligt jobbat =)

Anonym sa...

Hallå där!!!! Grattis till dagens klassvinst!!!!
Ni är ju bara sååååå bra!!!!