måndag 14 april 2008

Vad har hänt?? :(

Var i lördags till pappas grav och på vägen dit lade jag godis på en hög sten som de fick hoppa upp och hämta. På vägen hem så fick Hobbe bråttom iväg till stenen igen och skulle leta godis. Fattar inte att han kommer ihåg det, men man är väl inte border collie för inte :)

söndagen var jag på klubbens söktävling och hjälpte till. Tack Cissi för hjälpen, till nästa gång har jag mer koll :) Tyvärr räckte inte resultaten ända fram för klubbens ekipage. Ingalill hade lagat god mat som vanligt och vädret var toppen. Härligt!! Jag och Anette styrde kosan mot Bonäs efter tävlingen för att lägga spår och gå promenad. Hobbes spår råkade ligga i 2 timmar, men han fixade det kanon ändå. Han ligger på som en riktig racerråtta. Den andra vinkeln var klockren. Inget att klaga på där inte. Jag spårade med Whiskey också. Vilken liten sötnos ;) Det är inte lätt när man är liten och det ligger en massa ris i spåret, men han jobbade på bra. Han kom in fint med alla pinnar. Pluto hade mamma lånat hela dagen ända till kvällen. Det var inte tanken från början men hon ringde ocg fråga, så då hade jag inte hjärta att åka och hämta han.

Ikväll stod det veterinären och vaccination på programmet för Hobbe. Han brukar alltid vara så entusiastisk när vi kommer dit, men inte idag. Undrar om han minns förra gången han var hör och fick lugnande och blev röntgad. Han satt och skaka i väntrummet och kröp in under soffan. När vi väl kommer in och ska ta sprutan så försöker han gömma sig under en stol. Det kändes inte roligt alls. Vad har hänt med min hund?? :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så där gör Cider jämt när vi kommer till veterinären. Inte hans favvo-ställe direkt! De kommer ihåg allt verkar det som... Ses snart igen!

Anonym sa...

Japp, nu är han kändis... hehe! Spårträning till veckan?? Har vi tur är det högre vi ska träna då... :) Malin & Keno