fredag 28 mars 2008

Ett skämt blev allvar :)

I onsdags mötte jag Ulle och Marie på klubben för lite genomkörning av lydnaden inför söndag. FF var inte alls bra, han kändes trög för andra gången. Vad är det som är fel? Han brukar ju vara för het? Ä det mina nerver som överförs till vovvi? Jag är nöjd med de flesta moment, men det känns som allt kan hända i denna klass. Det är det som känns så jobbigt att skiter sig nåt moment så är det kört med ett första pris. Men jag ska göra mitt bästa för att hålla tungan rätt i mun och hålla nerverna på plats så får vi se hur det går. Vittringen blir han osäker på sig själv och tar rätt först och sedan fel och sedan rätt igen när det är få pinnar som oligger på rad. Marie kommenderade mig och jag Ulle i elit. Jag har koll på vissa elitmoment, men vissa fick jag lära mig. Det ska bli kul att se hur det går för dem på tävlingen.

... sedan var det dags för utbildningsmöte och där kläckte jag ett skämt till Anette att vi på vetrinärkvällen borde ta upp kastrering, vilket de andra nappade på. Fast för min del vore det intressant att höra på eftersom jag till 99% sannolikhet kommer kastrera Pluto till hösten. Han har blivit en en bråkstake ibland efter maten och det tycker jag inte om!! När jag kom hem var Hobbe fortfarande träningssugen och på g så då tränade jag inne. Men det var ingen bra idé för vi blev osams, men sedan fungerade det även om det syns att han tycker det är jobbigt. Jag fattar inte?? Förr kunde vi träna i stort sett allt inne, men inte nu längre. Det enda jag kan träna är fjärr och cirkustrix. det spelar ingen roll om jag binder upp Pluto eller om han inte är hemma. Det går inte ändå, suck!! Han har väl blivit man vad vet jag? Men jag älskar min lilla träningskompis för det :)

Gick ut och körde lite mer vittring med få pinnar på morgonpromenaden i torsdags och första gången vart han osäker, men sedan funkade det kanon!!
På kvällen så drog jobbmötet över på tiden, men jag ville ut och genrepa lydnaden även om det blev väldigt sent. Husse var mig behjälplig som vanligt :) Jag körde bara positiv och enkel träning. FF kändes bra och en het kille som vanligt :), sättandet under gång alla tiders, inkallningar gjorde både raka och med kommenderingar, skick till rutan med boll i, upptagsträning med apport, vittringen gick klockrent på första försöket. Fjärren gick bra, ingen framåtdrift, men några dk. Han blir osäker på uppsitten och ibland också på nåt annat skifte. Men jag kände mig mycket glad och nöjd med träningen!

Imorn bär det av till Laxå för premiär i agility. Vi ska köra två hopplop. Ska bli kul att se hur det går. Skriver nog på söndag hur det gått i helgen med agilityn och lydnaden.

Nä nu ska jag ladda upp med gott att äta till Let´s dance finalen. Jag hoppas matTina vinner för hon tycker jag är duktigast.

Håll tummen för mig hela helgen!!!

Kramiz

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i helgen!

Anonym sa...

Masse lykke til i helgen!
Husk og fokusere på Hobbe og ikke på alt annet som kan skje, så skal du se dette går kjempe fint ;-) Vi venter i spenning på resultater.

Anonym sa...

Vi vill bara önska lycka till i helgen!!! Vi håller tummarna för er, vi vet att ni är bäst! =) Viska och hennes bäbisar håller tassarna de med har hon hälsat:)

Kram kram!

//Julia & Isak (och Viska)

heidi sa...

Oj,vi venter spent på resultater!!!!Lycka till!