onsdag 5 mars 2008

fot i magen... :(

I lördags var det fest hemma hos mig och sedan blev det månen. En kompis från Stockholm var på besök. En kul kväll förutom lite missöden på krogen för mina kompisar under senare delen av kvällen på krogen. På månen träffade jag på delar av tävlingssekten, nämligen Cissi och Maud. Stort grattis Cissi i efterskott. Kul att träffa er! Det är kanske på krogen vi hädanefter ska ha våra möten ;) Söndagen var desto lugnare. Jag var iväg till ridhuset en sväng och höll i nybörjarpasset på agilityn. Det kändes dock lite fånigt för det var endast Ellen där. Resterande dagen höll jag mig hemmavid. Jag kan inte påstå att jag var i toppform, förstår inte vad det kan bero på? :)

Igår var det Heiditräning som stod på schemat. Jag och Hobbe begav oss iväg. Alltid lika trevligt att komma dit :) Blir dock så trött på min hosta som inte vill ge sig. Den var verkligen värre än vanligt. Jag tyckte jag lät som en gammal hostande gubbe :( Vi fortsatte träna vidare på fria följet. Det kändes bra, men behöver jobba vidare på att han håller kontakt med mig i alla vändningar. Någon i sällskapet yttrade att jag tänkte (innan jag skulle göra vändningar på stället). Undrar om det syntes hur mina grå där uppe jobbade för att vända åt rätt håll?? Det känns som det går framåt. Det kanske går att lära gamla hundar eller rättare sagt människor att sitta :) Vi tränade också apportering och den är jag mycket nöjd med.

Fjärren jobbade vi vidare med. När jag skulle använda benet för och flytta bak honom extra mycket från ligg till stå så råka jag sparka honom i magen, stackars Hobbe :( vilken hemsk matte han har. Han brukar hoppa längre bakåt, men det gjorde han inte ikväll vilket resulterade med en fot i magen på stackars bc. Nästa gång vi körde så flög han bakåt, usch vad hemsk jag kände mig. Om han kommer att ogilla fjärren i framtiden så fattar man ju varför :( Idag hade Heidi med sig hennes nyförvärv Roi ut. Han var en liten goding. Det ska bli spännande att se honom valla framöver. I helgen ska Carola med Isi ut och tävla och vi håller tummen för er.

Idag efter jobbet var jag förbi Hanna T och vi planerade kursen som vi ska hålla i vår. Det är mycket som ska fixas, men det ska bli kul. Jag lovar Hanna! :) Ikväll ska jag iväg till ridhuset och träna agility. Jag vet knappt när jag tränade det senast. Det ska bli kul att äntligen få köra igen. Hoppas bara hostan håller sig borta. Jag är så himla trött på att dricka äcklig hostmedicin. Varför måste de smaka bäver?

hosteli host.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

*dåligt samvete* När jag läste här kom jag på att jag glömde höra av mig om aktiveringskursen! Sorry! men om ni fick alla papper av U så har jag förmodligen inget att tillägga.... Hoppas planeringen gick som den skulle!
Trevligt med agilityträning igår igen!

Cissi sa...

Tack, tack =) Ja, det va jättekul att ses ute! Att åtminstone ta några av våra möten på bmb låter väl som en lysande idé...*misstänker dock att sektledaren kommer att motsätta sig detta - svårt med fokus då* ; ) haha

Anonym sa...

Ikke alltid lett og beregne når man bruker benet nei. ha, ha. Stakkar Hobbe. Skal se han har glemt det til neste trening, mwen at han får en utrolig flott avstand.
Høres utrolig slitsomt ut med denne hosten. Nå har du jammen holdt på med den lenge nok. God bedring og god helg.

Anonym sa...

Cissi? Svårt med fokusen? Tror du det gör nån skillnad mot nuvarande möte? *flinar*

Jeanette? Jag gillar definitivt ditt förslag! *flinar större*

*nu ska jag bara knappa in den där ordverifieringen som idag består av massa bokstäver....*

Anonym sa...

hehe - ja du får lære deg å kontrollere fot-bevegelsene dine ... hehe.... Men kanskje han har lært nå da vettu;-)

hilsen Anne Lise & Tigern