söndag 16 mars 2008

brun från topp till tå

Nu får jag allt skärpa mig! Tränar för fullt, men skriver aldrig. Här kommer det en uppdatering med vad som hänt under veckan.

Kolla in kärleksparet på bilden. Puss, puss

måndag-åkte till 4h på kvällen och tränade agility med gänget. De hade byggt en svår bana, som var för svår för oss. Det var himla kul att se de andra köra den, men vi övade några delar ur den istället. Catrine var snäll som vanligt och hjälpte oss :) Vi övade på starter och svängar. Pluto fick köra lite framåt med fart, slalom och kontaktfält.

tisdag- blev det inget hundtränat alls faktiskt. Istället åkte jag hem till mamma och hjälpte henne montera ihop hennes säng, fikade m.m.

onsdag- Åkte jag ut till klubben och tränade agility med Ingalill. Vi byggde en liten klurig kombination. Pluto fixade allt galant utom att runda ett hinder. Istället hoppade han det på tillbakavägen, så detta fick vi öva på ett antal gånger :) Men sen fatta han galoppen. Hobbe övade på staket, vilket både han och jag har jättesvårt för. Jag har insett att jag kommer få väldiga problem att hinna med min snurresprätt för det går undan. Men det ska bli spännande att se. Agilityplanen var inte riktigt i toppskick än för träning, för när vi var klara så var jag brun från topp till tå. Prickig i hela ansiktetoch tom med på mössan. Jag förstår inte hur jag har lyckats!???

torsdag- blev det tio små negerpojkar fenomenet så vi bidde bara två. De två bröderna var det som tränade agility. Vi byggde upp en kombination som bla. bestod av tre boxar. Anette var snäll och drillade oss. Inser att jag inte hittat rätt timing. Jag blir alltid för sen, men som Anette sa det tar tid. Sedan blev jag chockad över honom när han tog tre hinder fast jag stod så långt bort. Jag trodde inte på Anette när hon sade att han skulle fixa det. Förlåt Hobbe att jag inte litar på dig. Slalomen jobbade vi också med och den funkar sketbra :) han har en tendens att missa de sista portarna. Han gjorde både bra ingångar i fart från höger och vänster. Tjihoo! Blir så imponerad av Cider, de är så himla duktiga. Vi övade på gungan också. Jag har en tendens att glömma bort att det faktiskt hänt mycket i vår träning och ser bara vad vi inte kan :( Vi trodde det skulle bli ett tidigare slut på träningen, men inte heller!! Jag var väl hemma och i säng vid ett. Arbetskamraterna tykcer jag är knäpp, kan förstå varför!!

fredag- då blev det lydnadsträning på klubben med Ingalill. Vi blev kommenderade i ff. och den kändes bra. Tittade på Nisses ff och gud vad snyggt han gick, det var härligt att se!! Vad glad jag blir för hennes skull :) Vi tränade target, rutan, hopp över hinder, apportering etc. Ulfs metod har funkat. Hobbe gjorde gör snygga upptag, äntligen!!! Under tiden vi tränade så kom det en lös hund springande från agilityplanen. Den smet under staketet och hans matte märkte inget. Jag såg den inte heller först förrän den närmade sig oss. Hobbe tittade först på hunden som kom men sedan sade jag bara fot och så kunde han jobba vidare. Men hunden sprang vidare omkring oss, så då fick schasa jag bort den och ropade på hans matte som fortfarande inte märkt att hennes hund smitit!

Helgen har bestått av träning på promenaderna, långpromenader och spår. Igår var jag och spårade med Maud, Tilde och Maj. Seven mådde inget bra, så Maj gick bara en promenad. Hoppas han mår bättre snart. Maud lade ett spår till Hobbe som gick över flera stigar. Detta har han tidigare haft svårt för. Han fixade en stig som både hästar och Maj och Seven gått över. Duktiga vovven! Pluto spårade ett miniapellspår och det gick också bra. Jag lade ett spår til Zoie och Maud och det fixade de galant. Tilde fick åka med på mina axlar medan MAud och Zoie spårade. Vilken duktig och go tjej Tilde är! Hon följer med en annan utan krusiduller!! Vi gjorde budföring också och det funkade bra. Tack för en trevlig dag i skogen! Jag har även hunnit vara social mot några vänner och druckit vin, tölat och spelat spel. Det gick inte så bra för mitt lag, vi kom sist, men det var kul att spela ändå! Idag har vädret varit alldeles underbart. Då blir man på så bra humör. Nu ska jag iväg på hundpromenad med mamma och sedan iväg och lydnadsträna...

Vad mycket agilityträning det blev den här veckan :)

Bamsekram...

Inga kommentarer: