fredag 3 april 2009

Grattis 3-åringen!!!!

Idag lördagen den 4 april fyller Hobbe mannen 3 år. Stort grattis till dig på din dag!!! Tänk vad tiden går fort. Jag har svårt att förstå att min lilla plutt redan fyller 3 år. Folk frågar mig ofta om han är så lugn och visst svarar jag. Han har verkligen en av- och en påknapp. Hemma är han lugnet själv, men ska vi träna då är han minsann på G. Innan jag skaffade border collie hade jag en del förutfattade meningar så som att de måste träna jämt annars klättrar de på väggarna och blir griniga. Visst behöver de regelbunden träning för att må bra men vilken hund behöver inte det. Jag hade tyvärr under min uppväxt träffat på flera griniga bc som tyvärr inte fick göra särskilt mycket utan började istället hitta på egna aktiviteter som att valla barn, andra förbipasserande hundar. Men denna föreställning ändrades drastiskt när jag fick hem min lilla plutt och givetvis alla andra underbara bc jag har träffat. Heidi lyckades verkligen övertala mig då jag gick lydnadskurs hos henne med Pluto. Jag hade verkligen bestämt mig för att skaffa tollare, men ack så blev det ej ;) Utan en liten border collie vid namn Hobbe. Detta är inget jag någonsin ångrar. I Hobbe har jag en underbar träningskompis som alltid vill träna (utomhus i alla fall :)).

Tyvärr blir det en lugn dag för Hobbe utan träning eftersom det är dagen före tävling, men givetvis kommer dagen att fyllas med promenader, presenter och godsaker!!


Grattis H-kullen på födelsedagen!!!!




























4 kommentarer:

Cissi o Banditen sa...

Ett stort grattis till plutten!! =)

Anette W & C sa...

Grattis til Hobbe-gubben!

CaEk74 sa...

Grattis i efterskott till lilla Hobbe

Hanna sa...

Jaaa, grattis i efterskott!