måndag 30 mars 2009

Utlåning

Liten tillbakablick på en del av det som hänt under helgen. På lördag em. var Hobbe utlånad till Anette på hennes A2 utbildning. Hoppas Cider är helt frisk och kry nu!! Själv befann jag mig på läktaren för att titta på. Det var riktigt nervöst faktiskt. Mycket jobbigare att titta på än att köra själv, men mycket nyttigt och intressant framförallt. Fast jag är nöjd med min lilla Plutt. Han skötte sig över förväntan. Fast han är en riktig slarver gällande att lyfta på fötterna och inte riva. Det har blivit mycket bättre, men behöver jobbas ännu mera med. Han fixade 180 graders svängar fint utan att ta blindhinder. Något som jag blev förvånad över var att han inte hade samma tunnelsug som han brukar. Utan hon var tvungen att gå med honom och visa igen vart han skulle?? Anette skötte sig såklart bra också :) På kvällen var vi hembjudna till några kompisar som bjöd på god mat och trevligt sällskap.Tyvärr har klöviga jag varit framme!!! På vår kvälls- eller rättare sagt nattpromenad tappade jag bort bilnyckeln. Tränade lite med voffarna och gav dem godis och troligen föll nyckeln ur då. Ingen skräll att jag tappade bort den, men som tur var så har vi reservnycklar.

Söndagen begav jag mig iväg med två vänner ut till Bonäs för långpromenad. Det var härligt väder, trevligt sällskap och fin utsikt. Tyvärr blev det lite stressigt på slutet av promenaden för en kompis kolla fel på klockan. Så det blev powerwlak tillbaks! Så kan det bli ibland :) Jag brukar vara expert på det men den här gången var det inte jag :). Därefter styrde jag och Erik bilen till Forshaga för att Hälsa på Ann-marie och Smilla. På vägen gjorde vi ett stopp för att släppa av Pluto hos Eriks mamma. Jag tyckte han hade det mycket bättre där och han är ingen vidare barnhund när barnen precis håller på att lära sig gå. Han är så rädd om pälsen. Hobbe fick busa med Smilla när vi kom fram vilket båda uppskattade. Hobbe skötte sig över förväntan, men han tyckte bäst om Smillas matte och husse. Linnea och Alexander såg han inte ens!!! Eller kanske valde att inte se. En puss kunde de få i alla fall!!!

Åsså var den helgen slut också!!! :) Tänk vad helgerna springer iväg!!!

2 kommentarer:

Anette W & C sa...

Tack för lånet av din lilla Hobbe! Det var riktigt kul att testa köra honom! Jag tycker han var jätteduktig o var först lite fundersam till de svåra svängarna vi fick oss tilldelade, men han skötte sig jättefint!
Hoppteknik får vi köra mer av med lille gubben, men det vet vi ju redan.
Tack igen för lånet! ;-)

Anonym sa...

Tack för trevlig träning idag! Det måste vi göra om!! Och snart blir det bruksträning nu, eller hur..?? :) Kram Malin & Keno