fredag 10 april 2009

Glad påsk

Tack för alla stöttande tankar. De behövs och jag vet att vi har mycket att jobba med både jag och vovvi mentalt. Tack även Malin för dina tankar igår. Det är så sant! Har under veckan både tränat lydnad och agility. Agilityn så övade vi slalomingångar, gungan, kf, bakombyten, olika svängar och motsatta handen. Motsatta handen behöver vi öva mer på för då fatta Hobbe först inte vad jag ville. I lydnaden fungerade sitt i grupp fint alla gånger jag kört det nu under veckan. Något som vi upptäckte igår var hur störd Hobbe blir när någon står frmaför eller bredvid dumrutan medan vi går fot. Han kunde knappt gå fot. Men sedan gick det fint, så detta var mycket nyttig träning. Tack Anette, Malin och Ulf för träningssällskapet igår. Pluto har förstått också tränat och vi övar vidare på alla våra små trix. Igår lärde han sig ett nytt. Han lär sig dem väldigt fort tycker jag. Skoj!! Så vi övar vidare på detta. Det märks vad kul han tycker det är att få träna lite. I agilityn så tränade vi på gungan, slalomingångar, olika sorters svängar och fart och höjd.

Vilken träningsvärk jag fick efter min egna träning. Shit armarna var som spaggeti när jag skulle försöka nå något över huvudhöjd. Fast det kändes gött också :)

/Glad påsk på er alla goa skitar :)

2 kommentarer:

Hege og Gustav sa...

Så flott at du klarer få frem "stevne trynet" på trening. Dette går veien Jeanette. Fortsatt God Påske!!

Hanna sa...

Gött att höra att du tänker positivt! =) Kraam