tisdag 14 april 2009

påskhelgen

Det har verkligen varit uppe med tuppen. Vet inte vad det har blivit med mig men har vaknat mellan 7.15-8.00 varje morgon under denna ledighet. Detta brukar inte höra till vanligheterna jag är en person som i vanliga fall gillar att ligga och dra mig, men inte denna helgen inte. Fast å andra sidan har jag också varit lite kvällstrött också. Kanske är det åldern som börjar sätta sina spår ;) Nä, tror nog mer på att det beror på att solen lyser in. Helgen har varit god och blandad. Jag har hunnit med påskmiddagarna två med Eriks föräldrar och min mamma. Passade på att hjälpa mamma att sätta upp tavlor m.m. Jag har äntligen vågat mig på att borra :) Skoj!! Kände mig som barn på nytt. Trevligt var det på både ställena. En hel del godis har jag också hunnit med att intaga!! Men vad vore påsken utan godis och jag med alla mina undanflykter till att kunna äta lite godis :) Flera härliga långpromenader har jag och Erik tagit på Bonäs, på Sörmon etc. Det har varit så varmt och gött så jag har kännt mig på strålande humör. Tydligen var det så varmt och gött så bägge vovvarna tog sig ett litet dopp ute på Bonäs. Lite fönsterputsning gav jag mig också på. Detta är något jag dragit mig för länge men när man knappt ser ut längre så är det på tiden.

Agility by night har det också hunnits med. Jag åkte dit och trodde att det var ett två timmars pass, men tji fick jag :) Jag landade hemma vid halv ett på natten. Jag hade ringt till Erik och sagt att jag blir nog hemma senast elva, men han hade gissat mer rätt ;) Klockan går ju så fort när man har roligt. Det var jag, Catrine, Anette, Ninnie och Maria. Ninnie gick jag A1 för, men det var nog hundra år sedan i alla fall känns det som så. Det var himla trevligt att träffa henne och hennes hundar igen. Denna kväll var mycket lyxig för vi hade två fröknar, både Ninnie och Catrine. Roligast var nog att att se Catrine köra. Hon fick sig många tankeställare. Något som både jag och Anette kan ha nytta av. Vår fröken kommer nog inte slänga några tennisbollar på mycket länge ;). Alla var himla duktiga så det var kul att se på och mycket lärorikt. Hur gick det då för oss?? Både bra och dåligt. Vissa hoppsekvenser kändes så himla bra och andra mindre bra. Nu har vi mycket att träna på framförallt det här med timing. Att det ska vara så svårt. Jag hinner mer än jag tror jag vet det. Tack allihopa för många glada skratt och en trevlig kväll/natt.

Idag har jag hunnit med lite av varje. Jag har handlat nya gardiner som jag tänkte stryka och sätta upp, tränat mig själv, och tränat lydnad med voffarna i parken här hemma. För att kunna göra vittringen fick jag fråga en kvinna som grejade med sin bil vid parken om hon kunde ta på några pinnar åt mig. Hon tyckte nog jag var mycket märklig men jag förklarade vad jag skulle göra i alla fall :) Alla sätt är bra utom de dåliga!! Vem vet jag kanske blir omtalad!!! ;)

Inga kommentarer: