måndag 3 maj 2010

Klubbens agilitytävling & migrän

I lördags var det dags för klubbens andra officiella agilitytävling. Skulle vara funktionär på fm och sedan tävla själv på em. Måste säga att jag tyckte det verkade som allt flöt på alldeles utmärkt och tidsplanen verkade hållas. Vädret var i stort sett också på vår sidan även om den varmblodiga domare såg frusen ut. Det är första gången jag ser Camilla frysa och behöva klä sig varmare. Kul att se många hemmaekipage tävla tyvärr räckte det inte ända fram och inte för oss heller. Det var både matte och voffes fel men framförallt mattes och sedan fick vi klarhet vad vi ej tränat på. Det här med att ut och ta tunnlar på egen hand är något vi ska ta och öva på. Det var skojiga banor med lite klurigheter på sina ställen. Vi startade med agilityklassen där matte inte sprang på i slalomen utan fegade och då undra liten Hobbe vad matte gjorde och gick ur. Kf tränade vi på och de gick super och det var det vi tänkt att träna på. Sedan slutade matte jobba och vi diska oss efter gungan, men men... Hoppklassen hade Hobbe en klantig matte som säger slalom rätt över ett hinder och gissa vad som händer jo lite sprätt river och sedan kommer det där tunnelskicket som vi inte kan och liten sprätt springer ut fint men tar inte tunneln utan kommer in till mig och disken är ett faktum. Den inoff. hoppklassen är jag mest stolt över för enda tokiga på banan är den där förb...... tunneln annars går det klockrent så där vart vi diskade igen. Jag är nöjd med två av våra lopp, mitten loppet blir jag så förbaskad på min egen klantighet. Vi får ta nya tag med tävlande till helgen för då är det dags att åka till Götene.

Gårdagen och dagen har spenderats i sängen, inget vidare :( Jag har haft migrän sedan igår fm och det vill liksom inte släppa. saknar min braiga migränmedicin som jag inte får ta. Den funkade prima den. Så nu får man hålla sig till tabletter som inte funkar och vila och hoppas det hjälper ändå. Så imorn blir en lugn dag hemma för att sedan gå och jobba igen på onsdag och förhoppningsvis vara som folk igen. Jag känner mig ju inte sjuk men inser med mitt jobb att jag inte pallar att jobba om jag inte kan få byta huve med någon förstås? Någon frivillig??? ;)

1 kommentar:

Anette W & C sa...

Men vad trist att du fick migrän!! Hoppas det går över å det snaraste!
Jag tycker att du o Hobbe gjorde jättefina lopp i lördags. Det har hänt mycket med er träning o jag håller tummarna stenhårt för er på nästa tävling!