söndag 21 december 2008

God jul & gott nytt år

Tack för alla värmande ord. Ja vi kommer att komma igen med nya tag och öva upp vår tävlingsvana :) Hoppas bara att mina nerver blir bättre nån gång :(

Denna vecka har varit väldigt lugn på träningsfronten. Det har mest blivit långpromenader med uppletande och cirkuskonster. Men nu är det snart julledigt och då ska här tränas :) Skojsigt!!

Vill passa på att önska alla en god jul och ett gott nytt år.


Vad har vi då lyckats med under året 2008 ??!

Plutos mål var att bli uppflyttad till klass II i agility i båda klasserna vilket han blev under hösten. Vi har hunnit starta i någon klass II i agilityklassen under hösten. Så 2009 års mål kommer vara att starta några klass II tävlingar. Det känns som vi har nått vårt stora mål i agilityn vilket jag för några år sedan inte kunnat drömma om att lyckas med :)

Hobbe har blivit uppflyttad till elit i lydnad och även debuterat i elit. Han har debuterat i agilityn och gjort en del bra starter men ingen nolla än. Han har debuterar i appellen och uppflyttad till lägre spår. Hobbes mål 2009 kommer vara att fortsätta med elitlydnaden och hoppas på att kunna bli champinjon, starta lägre klass spår och så klart fortsätta med agilityn. Snart hoppas vi nollorna kommer. Sedan får vi se vart det nya året tar oss. Vallningen kommer vi också att fortsätta träna även om jag inte vet om vi kommer att starta på något vallhundsprov eller ej. Det får framtiden utvisa :)


Tack alla härliga vänner för ett härligt år och grattis till alla era framgångar. Tack för att ni finns och är så goa :) Hoppas att nästa år blir minst lika bra!!


/Kramiz

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tack själv! Nästa år kan du räkna med att det blir "te å åke" på en massa tävlingar! =P Hehe, du som mitt moraliska stöd och jag som ditt. =D Vem vet, kanske har jag världens tävlingsnerver jag också. Den som lever får se.

Anonym sa...

VI TITTER INNOM FOR Å ØNSKE ALLE 2- OG 4-BENTE ET RIKTIG GODT NYTT ÅR!

Stor klem fra Liz og Itzy